fallback

Френските следователи спират с търсенето на тела от самолета на Germanwings

Идентифицирането на жертвите ще продължи чрез анализ на ДНК

19:08 | 06.04.15 г. 6

Френските следователи са приключили търсенето на тела в Алпите, където миналия месец се разби пътническия самолет на нискотарифната авиокомпания на Lufthansa -  Germanwings, със 150 души на борда, съобщава CNBC, като се позовава на местни източници.

Прокурорите смятат, че вторият пилот на самолета – Андреас Лубиц, умишлено е разбил самолета. Летателната машина е толкова раздробена, че усилията за възстановяването й са изключително трудни.

Търсенето на лични вещи на жертвите обаче продължава на мястото на катастрофата. За целта Lufthansa е наела специализирана фирма за отстраняване на отломките на самолета под ръководството на френски прокурор и експерт, отговарящ за околната среда, който контролира операцията.

Идентифицирането на жертвите ще продължи чрез анализа на 150 комплекта от ДНК, което може да отнеме няколко седмици. Френски прокурор предупреди наскоро, че броят на ДНК комплектите не означава, че са открити всички жертви.

Работата по разчистването на отломките от самолета може да продължи и два месеца, коментира генерал Давит Галтие, регионалният френски полицейски началник, отговарящ за операцията.

Изданието припомня, че записите от първата черна кутия доведоха до предположението, че Лубиц се е заключил в пилотската кабина и нарочно е започнал рязкото снишаване. Версията беше потвърдена от данните то втората черна кутия на летателния апарат. Отделно германско разследване разкри, че пилотът е имал психични проблеми, заради които не е бил годен за работа.

Същевременно FT съобщава, че органът за въздушна безопасност на Германия е бил разследван за недостатъци в начина, по който го обработва медицинските данни за авиационния персонал.

Европейската агенция за авиационна безопасност съобщи, че инспекциите, направени на авиорегулатора в Германия са показали, че през последните години има над 10 пропуска, свързани с авиомедицински въпроси. Заради това Европейската комисия (ЕК) е поискала в края на 2014 г. допълнително разследване, с което Берлин да изясни този въпрос.

Европейската агенция отказа да коментира констатациите си с мотива, че са поверителни. Запознат източник, пожелал анонимност, обаче посочва пред изданието, че има проблеми с недостига на персонал, както и с достъпа до медицинските им досиета.

Еврокомисията се оплаква и от слабости в германския авиорегулатор заради недостиг на квалифициран персонал.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:45 | 10.09.22 г.
fallback