Вторият пилот на катастрофиралия А320 на германската авиокомпания Germanwings е разбил умишлено самолета. Това е хипотезата, която се налага след разчитането на записите от намерената черна кутия, съобщи днес на пресконференция в Маринян прокурорът Брис Робен от Марсилия, който оглавява разследването, предаде Франс прес. Прокурорът обаче подчерта, че нищо не дава основания да се смята, че става дума за терористичен акт.
28-годишният германски гражданин Андреас Лубиц е бил сам в кабината, когато самолетът се е разбил, заяви Робен. Той разказа, че от записа се чува как двамата пилоти разговарят любезно и шеговито през първите 20 минути от полета. След това командирът подготвя брифинга за приземяването на самолета в Дюселдорф и вторият пилот му отговаря лаконично. След това капитанът иска от втория пилот да поеме управлението и се чува шум от отместване на седалка.
След като командирът е излязъл от кабината, вторият пилот останал сам до катастрофата и от записите става ясно, че е отказал да отвори вратата на капитана и е натиснал бутона, чрез който самолетът започнал фаталното снижаване. Вторият пилот не е казал нищо и е продължавал да диша нормално, докато екипажът и капитанът тропали по вратата на
кабината.
"Той не е имал никаква причина да попречи на командира да се върне в кабината", посочи прокурорът. Останал сам в кабината, вторият пилот е задействал бутона за снижаване на самолета по причина, за която засега не знаем нищо, но може да се приеме като желание да разбие самолета, каза прокурорът.
Брис Робен заяви, че умишлените действия на втория пилот променят характера на следствието от непредумишлено причиняване на смърт, но добави, че действията му не може да се смятат за терористични.
Германският министър на вътрешните работи Томас де Мизиер съобщи в Берлин, че според наличната информация Лубиц не е имал връзки с тероризъм. "От това, което е известно до момента, и след като проверихме информацията, която имаме в националната полиция и разузнаването, се вижда, че той няма терористично минало." Де Мизиер добави, че е направена проверка на членовете на екипажа и на пътниците за евентуални връзки с тероризъм, но всички са били чисти, съобщи ДПА.
Прокурорът от Марсилия съобщи също, че от записите на черната кутия се разбира, че пътниците са започнали да пищят в последния момент преди удара и смъртта им е била мигновена. Той добави, че е започнало разпознаването на останките на пасажерите, което ще отнеме поне няколко седмици. Робен каза също, че втората черна кутия още не е открита.
Изявленията на прокурорите, че вторият пилот умишлено е разбил самолета Еърбъс на авиокомпанията Germanwings добавя ново и напълно неразбираемо измерение към катастрофата, заяви германската канцлерка Ангела Меркел, цитирана от ДПА.
"Тази новина ме потресе много дълбоко. Тя надминава всичко, което мога да си представя. Това е нов товар за семействата в тези дни, изпълнени със страдание. Не знаем всички причини", продължи канцлерката и обеща, че Германия ще направи всичко възможно, за да помогне на следствието.
Решението на втория пилот да разбие умишлено самолета на нискотарифния авиопревозвач Germanwings във Френските Алпи е "най-ужасното събитие в историята на нашата компания", каза днес изпълнителният директор на компанията майка Lufthansa, цитиран от ДПА.
Карстен Шпор заяви, че действията на втория пилот "ни оставят безмълвни". Той добави, че след случилото се във вторник "ние не си представяхме, че нещата може да са още по-зле". Шпор потвърди, че вторият пилот е натиснал бутона "заключено", когато капитанът е искал да се върне в пилотската кабина.
Самолетът разполага с два кода за достъп през вратата. Единият е нормален, а вторият - авариен, ако отвътре няма отклик на заявката за влизане, продължи шефът на Lufthansa. "Има един супер код, който може да бъде въведен. Ако на него няма отговор, вратата се отваря електрически. Но това може да бъде предотвратено, ако лицето в пилотската кабина е натиснало копчето "заключено", когато звънецът звъни", каза Карстен Шпор. "Или капитанът не е въвел супер кода, което не можем да си представим, или той го е въвел, но вратата е била блокирана отвътре", заключи той, цитиран от ДПА.
На пресконференцията в Кьолн Карстен Шпор обяви, че каквито и мерки за сигурност да предприема една авиокомпания, колкото и строги да са нейните процедури, нищо не може да предотврати "такъв изолиран акт", допълни АФП. Според шефа на Lufthansa действията на втория пилот не биха били предотвратени от "нито една система на света". Шпор подчерта, че засега няма никакви индикации за мотивите на пилота, блъснал самолета в планински склон и причинил смъртта на всичките 150 души на борда.
(БТА)
преди 9 години 150% съм сигурен, че от записите в черната кутия на разбитя в Украина самолет веднага става ясно какво се е случило, а картината от радарите в деня на инцидента би отговорила на останалите въпроси. Заключението можеше да се даде до 1 седмица, но съм убеден че и след 1 година няма да го видим.Нелепото също е, когато в една посока говориш за ужаса от една трагедия, а в друга посока продаваш оръжия на главорези да избиват мирно население.Нелепо е, граждани на едни държави да тънат в разкош за сметка на граждани на други държави, които умират от глад и болести, докато богатствата на земята им се експлоатират от първите. Предполагам че в общи линии за това си е мислил пилота докато е бутал ръчката напред.Та, Жоре ще стават и занапред такива работи, че и по-лоши. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години И двата инцидента са кошмар. Да говориш за двоини стандарти при такива трагедии е нелепо. По нормите на ИКАО периода за разследване и даване на официален доклад е 1 г. Убеден съм, че в този срок ще видим и доклада за самолета свален над Украйна. Отделно, че там случая е натоварен политически предвид мястото и времето когато се случи тази трагедия, и е нормално по дълго време за устсновяваве по категоричен начин на цялата фактология. Но не искам да споря сега за това.. Такива неща просто не трябва да стават... Не бива хора да си отиват по толкова нелеп начин... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Невъобразимия кошмар Жорка е, че на този самолет обявиха на 3-тия ден какви са записите в кутията, а на украинския вече година ще стане тече експертиза. Кошмар, Жоре и двойни стандарти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Има го и в Европа, но не е задължителна практика. В България Еър се практикува така. Но в щатите е нормативно въведена практика. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Или да им направят тоалетна в кабината. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години затова единия пилот излезе от кабината винаги трябва да влезе стеюард или стеюрдеса в кабината при другия да не остава сам ! това е практика в щатите която трябва да се практикува и тук и в Европа !!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Или това е удобното обяснение на трагедията . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Това е някакъв невъобразим кошмар... :((( отговор Сигнализирай за неуместен коментар