IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Вторият пилот умишлено е разбил самолета на Germanwings

Андреас Лубиц се е затворил в кабината, след като е поел командването, показват записите от черната кутия

19:43 | 26.03.15 г. 60
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Вторият пилот умишлено е разбил самолета на Germanwings

Вторият пилот на катастрофиралия А320 на германската авиокомпания Germanwings е разбил умишлено самолета. Това е хипотезата, която се налага след разчитането на записите от намерената черна кутия, съобщи днес на пресконференция в Маринян прокурорът Брис Робен от Марсилия, който оглавява разследването, предаде Франс прес. Прокурорът обаче подчерта, че нищо не дава основания да се смята, че става дума за терористичен акт.

28-годишният германски гражданин Андреас Лубиц е бил сам в кабината, когато самолетът се е разбил, заяви Робен. Той разказа, че от записа се чува как двамата пилоти разговарят любезно и шеговито през първите 20 минути от полета. След това командирът подготвя брифинга за приземяването на самолета в Дюселдорф и вторият пилот му отговаря лаконично. След това капитанът иска от втория пилот да поеме управлението и се чува шум от отместване на седалка.

След като командирът е излязъл от кабината, вторият пилот останал сам до катастрофата и от записите става ясно, че е отказал да отвори вратата на капитана и е натиснал бутона, чрез който самолетът започнал фаталното снижаване. Вторият пилот не е казал нищо и е продължавал да диша нормално, докато екипажът и капитанът тропали по вратата на
кабината.  

"Той не е имал никаква причина да попречи на командира да се върне в кабината", посочи прокурорът. Останал сам в кабината, вторият пилот е задействал бутона за снижаване на самолета по причина, за която засега не знаем нищо, но може да се приеме като желание да разбие самолета, каза прокурорът.

Брис Робен заяви, че умишлените действия на втория пилот променят характера на следствието от непредумишлено причиняване на смърт, но добави, че действията му не може да се смятат за терористични.

Германският министър на вътрешните работи Томас де Мизиер съобщи в Берлин, че според наличната информация Лубиц не е имал връзки с тероризъм. "От това, което е известно до момента, и след като проверихме информацията, която имаме в националната полиция и разузнаването, се вижда, че той няма терористично минало." Де Мизиер добави, че е направена проверка на членовете на екипажа и на пътниците за евентуални връзки с тероризъм, но всички са били чисти, съобщи ДПА. 

Прокурорът от Марсилия съобщи също, че от записите на черната кутия се разбира, че пътниците са започнали да пищят в последния момент преди удара и смъртта им е била мигновена. Той добави, че е започнало разпознаването на останките на пасажерите, което ще отнеме поне няколко седмици. Робен каза също, че втората черна кутия още не е открита. 

Испанският премиер Мариано Рахой заяви в Мадрид, че е потресен от разкритията за умишленото причиняване на катастрофата с еърбъса на Germanwings, при която загинаха 150 души, 50 от които испанци, предаде Франс прес.

Изявленията на прокурорите, че вторият пилот умишлено е разбил самолета Еърбъс на авиокомпанията Germanwings добавя ново и напълно неразбираемо измерение към катастрофата, заяви германската канцлерка Ангела Меркел, цитирана от ДПА. 

"Тази новина ме потресе много дълбоко. Тя надминава всичко, което мога да си представя. Това е нов товар за семействата в тези дни, изпълнени със страдание. Не знаем всички причини", продължи канцлерката и обеща, че Германия ще направи всичко възможно, за да помогне на следствието.

Решението на втория пилот да разбие умишлено самолета на нискотарифния авиопревозвач Germanwings във Френските Алпи е "най-ужасното събитие в историята на нашата компания", каза днес изпълнителният директор на компанията майка Lufthansa, цитиран от ДПА. 

Карстен Шпор заяви, че действията на втория пилот "ни оставят безмълвни". Той добави, че след случилото се във вторник "ние не си представяхме, че нещата може да са още по-зле". Шпор потвърди, че вторият пилот е натиснал бутона "заключено", когато капитанът е искал да се върне в пилотската кабина.

Самолетът разполага с два кода за достъп през вратата. Единият е нормален, а вторият - авариен, ако отвътре няма отклик на заявката за влизане, продължи шефът на Lufthansa. "Има един супер код, който може да бъде въведен. Ако на него няма отговор, вратата се отваря електрически. Но това може да бъде предотвратено, ако лицето в пилотската кабина е натиснало копчето "заключено", когато звънецът звъни", каза Карстен Шпор. "Или капитанът не е въвел супер кода, което не можем да си представим, или той го е въвел, но вратата е била блокирана отвътре", заключи той, цитиран от ДПА.

На пресконференцията в Кьолн Карстен Шпор обяви, че каквито и мерки за сигурност да предприема една авиокомпания, колкото и строги да са нейните процедури, нищо не може да предотврати "такъв изолиран акт", допълни АФП. Според шефа на Lufthansa действията на втория пилот не биха били предотвратени от "нито една система на света". Шпор подчерта, че засега няма никакви индикации за мотивите на пилота, блъснал самолета в планински склон и причинил смъртта на всичките 150 души на борда. 

(БТА)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:58 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

48
rate up comment 3 rate down comment 0
STRAHO
преди 9 години
Може би имаш предвид това : " пытавшегося сбить МБР (межконтинентальную баллистическую ракету)" Аз лично го разбирам така : Провеждано е било учение с тази система по въображаема ракета.. Ако отвориш цялата статия там са обяснени "страничните" ефекти на тази система. Не настоявам че това е било така. Просто цитирах информацията. Различна гледна точка. :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
47
rate up comment 2 rate down comment 0
STRAHO
преди 9 години
цитат : И само да вметна, че от теб - да по умен съм, очевадно е :))====Вярвам че ще бъдеш оценен по достойнство ! ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
46
rate up comment 3 rate down comment 0
STRAHO
преди 9 години
Речник на думите в българския език: класифицираш, несв. и св.; кого/какво. Разпределям предмети, явления или понятия по класове, родове, разреди и др. Класифицирам думите по значение.квалифицираш, несв. и св.; какво/кого.1. Давам оценка, определям качествата. квалифицирам се. Получавам квалификация (във 2 знач. ).същ. квалифициране, ср.Без коментар!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
45
rate up comment 6 rate down comment 1
STRAHO
преди 9 години
хипотетично оръжие, за което говориш, и вместо нея да е свален самолета - това няма как да се срие и може много лесно да се докаже. Щото дори и САЩ и съюзниците в НАТО да го прикрият, то страни като Русия, Китай или Иран с радост биха го огласили с неопровержими доказателства - като от къде точно е изстреляна тази ракета. "====The Ministry of Defense (MoD) is reporting today that dispatches from the Northern Fleet (NF) appear to show that yesterdays downing of Germanwings Flight 4U 9525 in southern France yesterday was the direct result of a failed US Air Force test of its High Energy Liquid Laser Area Defense System (HELLADS) attempting to shoot down an ICBM reentry vehicle, but which, instead, destroyed this civilian airliner killing all 150 aboard." Къде тук се споменава за изтреляна ракета? А и пак ти пиша за кой ли път като на дете от трети клас, НЕ СА МОИ ТВЪРДЕНИЯТА!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
44
rate up comment 2 rate down comment 3
georgi_shum
преди 9 години
или дори неуспешен опит над толкова гъсто населен район да останат много отломки и всякакви други улики, които военните да не могат а контролират къде и у кого ще попаднат. И съответно кой ще им узнае тайните. Всички опити за прихващане и сваляне на МКБР по правило се правят над отдалечени и слабо населени места, именно за се контролират тези неща, Та така.. ако имаше елементарни познания и логическо мислене.. щеше веднага да ти лъсне малоумието и дебилщината на публикуваната от теб хипотеза...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
43
rate up comment 2 rate down comment 4
georgi_shum
преди 9 години
хипотетично оръжие, за което говориш, и вместо нея да е свален самолета - това няма как да се срие и може много лесно да се докаже. Щото дори и САЩ и съюзниците в НАТО да го прикрият, то страни като Русия, Китай или Иран с радост биха го огласили с неопровержими доказателства - като от къде точно е изстреляна тази ракета. Друго - ако хипотетичния ти лазер е изтървал ракетата и е свалил самолета.. къде е паднала бойната глава на ракетата ? А? Ако са я взривили във въздуха - дори и тренировъчна глава щеше да произведе шум, който щеше да се чуе на километри и 100 % щеше да има свидетелства за това, а ако е паднала.. някъде щеше да има яки поражения. Но дори и всичко това няма смисъл, защото няма никой толкова *** военен, които да прави такива изпитания на ново оръжие, над мега гъсто заселен регион с колосален въздушен трафик. Не толкова щото му пука че може да свали самолет по погрешка или на земята да пострадат хора, а по простата причина, че винаги има огромен шанс при успешен ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
42
rate up comment 2 rate down comment 4
georgi_shum
преди 9 години
Хахах :) пак се изложи :) Ти се постарай с думичките и виж разликата между глаголите квалифицирам и класифицирам :) Има тълковен речник онлайн :) Но хайде няма да се хващам за дреболии :) Та понеже ми отговори, ще се аргументирам, че ми е забавно :) И само да вметна, че от теб - да по умен съм, очевадно е :))) И да те успокоя - нямам мераци да блестя :) Пред когото трябва вече съм :)) Та.. МКБР ( съкратено, че заема по малко символи) е връх на технологията, овладяна от много малко страни - не повече от 10, максимум 12 на планетата. Та почти всички страни разработили МКБР, имат и съответната технология да засичат всяко изстрелване на такава ракета, от коя да е точка на света. Нарича се система за ранно предупреждение. Та ако е имало изстреляна такава ракета поне 8 страни щяха да го знаят още не повече от 2 мин след пуска. Това са САЩ, ОК, Русия, Франция, Китай, Индия, Пакистан, Израел, Япония, Иран..та..ако е имало такава ракета, която да е била изтървана при тест на новото...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
41
rate up comment 6 rate down comment 0
STRAHO
преди 9 години
"Не искам да аргументирам" " "Давам ти класификация" - поправям те, сигурно имаш предвид квалификация. Аз те разбирам но се постарай малко с думичките! Нали си умен!?===Така така! Това имам предвид и аз когато те съветвам как се води дискусия. Трябва да АРГУМЕНТИРАШ несъгласието си, вместо да квалифицираш АВТОРА на тезата с която не си съгласен! Така хем ще убедиш всички колко си умен и стоящ над всички останали, хем и по възпитан ще изглеждаш! В нашия случай аз не се явявам дори автор, а просто свеждащ различна от тази в статията информация или просто задавам някакви въпроси по темата. Три пъти ме питаш за нещо което няма връзка с полемиката ни. Не не съм виждал междуконтинентална ракета на живо. Те ракетите и не са живи а умрели! :)))) Не ми пиши със съкращения. Не правиш впечатление. А аз не те питам дали си виждал защото не ме е грижа дали или не! :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
40
rate up comment 2 rate down comment 3
georgi_shum
преди 9 години
опс, отрязала се част от коментара..Та.. ако ми отговориш на въпроса страхо,:) ще ти се аргументирам :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
39
rate up comment 2 rate down comment 2
georgi_shum
преди 9 години
хаха :) И продължаваш да ръсиш глупости :)) Аз не обиждам драги :) Давам ти класификация :) Ако го приемаш като обида - проблема си е твой..:) Не искам да аргументирам очевадни неща, защо ще ми е обидно спрямо мен самия. Но ако ми отговориш на въпроса, който ти задавам за 3ти път - виждал ли си на живо МКБР и знаеш ли нещо за тях?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още