Германската застрахователна компания Allianz увеличава годишния дивидент, въпреки че отчита спад на печалбата през четвъртото тримесечие на 2014 г., предава MarketWatch.
В периода от октомври до декември застрахователят печели 1,22 млрд. евро при нетна печалба от 1,26 млрд. евро, реализирана преди година.
Оперативната печалба се повишава до 2,26 млрд. евро през тримесечието, с което годишният финансов резултат преди данъци и лихви се покачва до 10,4 млрд. евро.
Това е повече в сравнение с най-високите очаквания на компанията и спрямо оперативния резултат през 2013 г., а именно – 10,1 млрд. евро.
През четвъртото тримесечие приходите се повишават с 12% до 30,1 млрд. евро при 26,8 млрд. евро преди година.
За 2015 г. Allianz иска да постигне оперативна печалба от 10 млрд. до 10,8 млрд. евро.
Освен това застрахователното дружество възнамерява да разпредели дивидент от 6,85 евро на акция. През 2013 г. компанията раздаде на акционерите по 5,30 евро на ценна книга, но тогава разпредели 40% от нетната печалба, като сега коефициентът на изплащане е 50 на сто.
Българското поделение на германската компания, извършващо общо застраховане - ЗАД „Алианц България“, е пето по пазарен дял. Към ноември 2014 г. компанията увеличава брутния си премиен приход с 12,68 млн. лв., или с 11,3% на годишна база, до 124,9 млн. лв.
Животозастрахователното дружество „Алианц България Живот“ е първо по пазарен дял в този сегмент, като за периода януари-ноември 2014 г. увеличава със 7 млн. лв. премийния си приход до 67,3 млн. лв., показват последните данни на Комисията за финансов надзор. Предстои регулаторът да публикува годишните резултати на компаниите.
Банката от финансовата група - „Алианц Банк България“ - спечели 22,117 млн. лв. през 2014 г. Това е с 28% повече спрямо 2013 г. Активите на кредитната институция възлизат на близо 2,1 млрд. лв.