Френският производител на млечни продукти Danone обяви резултатите си за 2014 г., като сравнимите продажби за годината (продажбите, реализирани от извършването на една и съща дейност през два периода) се увеличават с 4,7%.
Приходите от тях достигат 21,14 милиарда евро. Оперативната печалба на компанията се увеличава с 3,7% през 2014 г. на сравнителна база и достига 2,66 милиарда евро. Нетната печалба на Danone за годината е 1,56 милиарда евро.
Продажбите на бебешки храни в Азия изглежда са били достатъчни, за да компенсират по-слабото търсене за пресните млечни продукти на компанията. Разбивката да данните показва, че продажбите на пресни млечни продукти на Danone падат с 1% през четвъртото тримесечие.
Тази част от бизнеса, включваща продукти като Активиа, е много важна, защото продажбите на пресни млечни продукти представляват над 50% от общите продажби на компанията. Бебешките храни от друга страна носят едва 20% от приходите на Danone.
Сред основните проблеми, пред които компанията се е изправила през 2014 г., се изтъкват слабото потребление в Европа и по-слабото търсене на млечни продукти от Русия. Освен това цената на млякото растеше през 2014 г. От началото на 2015 г. обаче тя пада и ако тенденцията се запази, маржовете на печалбата на Danone ще се подобрят.