fallback

Air France-KLM се върна към печалба

Въпреки положителния резултат френско-холандската група ще намали своя план за инвестиции

09:26 | 19.02.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Френско-холандската авиокомпания Air France-KLM излезе на печалба за четвъртото тримесечие, но заяви, че ще намали своя план за инвестиции в размер на 600 млн. евро през следващите две години поради несигурната европейска икономика и притесненията за свръхпредлагането в сектора. Печалбата на дружеството за четвъртото тримесечие се покачи до 316 млн. евро спрямо загубата от 1,18 млрд. евро, отчетена в същия период на 2013 г. Печалбата преди лихви, данъци и амортизация – ключова мярка за резултатите от дейността на авиокомпаниите, обаче спадна със 17% до 316 млн. евро от 382 млн. евро година по-рано.

Приходи за четвъртото тримесечие, достигнаха 6,21 млрд. евро – малко повече от постигнатите година по-рано 6,12 млрд. евро.

За цялата година компанията публикува спад от 2,4% на приходите до 24,9 млрд. евро от 25,5 млрд. евро. Загубата за цялата година пък се сви до 198 млн. евро от 1,83 млрд. евро.

Най-голямата европейска авиокомпания посочи, че ще забави или отложи поръчките си на големи самолети и вероятно ще изтегли част от по-старите си машини по-рано от очакваното.

"Глобалната ситуация е предизвикателна и изпращаща смесени сигнали", заявява главният изпълнителен директор Александър дьо Жуниак. "Имаме основания да бъдем предпазливи."

Air France-KLM все още се бори да намери правилния път за увеличаване на печалбите и свиване на дълговете, след като търсенето на Стария континент се сви заради изоставането на икономиката. Същевременно близкоизточните превозвачи се развиват агресивно, разширявайки флотовете си и обслужваните международни дестинации.

Междувременно компанията все още усеща последиците от 14-дневната пилотска стачка, която струваше на групата 425 млн. евро.

Въпреки че Air France-KLM започна 2014 г. с оптимистични прогнози, компанията понижи на три пъти очакванията си за печалбата.

Авиопревозвачът е в разгара на нов 5-годишен план под названието "Реформа 2020", което ще се фокусира върху намаляване на разходите, разширяване на позициите на бюджетната й компания Transavia, както и подобряване на бизнеса с поддръжка на самолетни машини.

Още видеa можете да гледате на сайта на ТВ Bulgaria On Air

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:15 | 13.09.22 г.
fallback