Икономическото забавяне на развиващите се пазари продължава да препъва гигантът за потребителски стоки Unilever. Повратен момент не се вижда и през тази година, заяви производителят на сладоледа Magnum, супата с марка Knorr и сапуните Dove. След спада през третото тримесечие сега се оказва, че и четвъртото тримесечие на годината се е развило под очакванията, предава Ройтерс.
Въпреки че приходите от продажби на конкурента на Nestle са нараснали без отчитане на валутните ефекти и продажбите на активи с 2,1%, анализаторите очакваха повишение от 2,6%. След оповестяването на данните инвеститорите показаха разочарованието си, като акциите на Unilever се обезцениха с около 2 на сто.
Поради мерки за строги икономии оперативната печалба за миналата година възлиза на 7,02 млрд. евро – леко над очакванията. Англо-холандската група осъществява повече от половината от продажбите си на развиващите се пазари. Затова концернът е силно засегнато от охлаждането на растежа в Китай, рецесията в Бразилия и санкциите, наложени от Запада срещу Русия. Ето защо Unilever значително намалява броя на своите продукти и ще закрие около 1 400 работни места.