Засилващата се ценова война между големите супермаркети във Великобритания доведе до там, че цената на млякото в момента е по-ниска, отколкото тази на бутилираната вода, сочи проучване, цитирано от CNBC.
Четирите големи британски вериги - Tesco, Morrisons, Sainsbury и Asda Walmart - намалиха цените на хранителните стоки през последните дни в опит да запазят пазарен дял.
Според изследване на търговското списание The Grocer прясното мляко е по-евтино от някои марки бутилирана вода.
По данни на Brandview.com цената на литър мляко в супермаркетите е спаднала до 43 пенса (65 евроцента) за литър, в сравнение с 44 пенса за вода, продавана в големи опаковки.
Цената на млякото започна да пада през миналата година, като супермаркетите насочиха усилията си към привличането на клиенти с ниски цени на фона на нарастваща конкуренция от страна на германските дискаунт вериги Aldi и Lidl.
Потребителите се възползват от намаляване на цените на млякото, но доходите на британските млекопроизводители се понижават, като много от тях напускат сектора. Британският фермерски съюз (National Farmers Unio - NFU) обяви, че 60 млекопроизводители са спрели производство само през декември.