fallback

Кризата с рублата се отрази негативно на резултатите на Metro

Изминалото тримесечие бележи закриването на един хипермаркет в България, сочи отчетът на концерна

12:23 | 13.01.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Германският гигант в търговията на дребно Metro отчита смесени резултати за първото тримесечие на 2014/2015 г. (между октомври и декември 2014 г.). Заради слабостта на руската рубла компанията отчита спад на приходите в Коледното тримесечие. Въпреки това главният изпълнителен директор Олаф Кох е доволен, защото някогашното проблемно дружество Media Saturn отчита добри резултати, предава Bloomberg.

Концернът, към който освен Media Saturn принадлежат и големи магазини, като тези с марките Real и Kaufhof, както и едноименните Metro, отчита за първото тримесечие като цяло спад на приходите от продажби от 2,2% до 18,3 млрд. евро. Анализаторите обаче очакваха намаление до 18,19 млрд. евро. Без отчитане на валутните ефекти и тези от продажбата в портфолиото, Metro постига ръст на приходите от 2,1 на сто.

Като причина за спада компанията посочва продажбата на своя бизнес с магазините Real в Източна Европа, както и продължаващата слабост на руската рубла.

Най-голямaтa дистрибуторска линия – продажбите на едро, отчитат спад на продажбите от 3,6 на сто до 18,3%. Положителното развитие в Източна Европа, Русия и Азия е било компенсирано от спада на продажбите в Западна Европа поради по-слабото търсене в Холандия и Белгия, както и леките спадове в Германия.

По отношение на Real, която сега ще се концентрира само в Германия, приходите спадат леко с 0,7 на сто до 2,2 млрд. евро.

Спад има и в приходите на обектите с марка Kaufhof, при които заради топлото време по-слаби са били предимно продажбите на текстил. Приходите се свиват леко с 1 на сто до 1 млрд. евро.

За сметка на това добри резултати отчитат веригите за продажба на потребителска електроника Media Markt и Saturn. Поделението повишава приходите си с 4,1 на сто до 6,9 млрд. евро. При това ръст има на всички региони, а в Русия дори има нарастване в двуцифрения процентен диапазон без отчитане на валутните ефекти. В Западна Европа особено силно развитие отчита Испания. 

Изминалият период се характеризира с промени и за България – в страната, както и в Румъния, бе затворен по един обект от  Metro Cash&Carry. От 1 януари компанията закрива своя „МЕТРО Компакт” в Сливен. „В кратък срок обектът на МЕТРО ще бъде отворен на друга локация, във формат съобразен с бизнес потребностите на клиентите от двете области – Сливен и Ямбол“, поясняват от дружеството.

В България концернът влезе през март 1999 г. чрез METRO Cash & Carry, като тогава откри два обекта – в София и Пловдив. В момента компанията има 13 обекта на територията на страната. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:28 | 11.09.22 г.
fallback