Английската централна банка (АЦБ) започва строг мониторинг на социалните мрежи, съобщи телевизия Bulgaria Оn Air. Целта е да бъдат засичани на време тревожни сигнали за икономиката, които може да влияят върху размера на лихвите.
Сформирана е специална работна група, която ще следи за честотата на търсенето на нова работа или тенденциите при цените в онлайн пазаруването.
Работната група ще бъде оглавявана лично от главният икономист на АЦБ Анди Холдейн. В интервю за Sky News, той разкрива, че групата ще търси различни неконвенционални методи за по-ранни предупреждения за спадове в икономиката, от официалната информация на статистиката.
„Тези данни често не са актуални. Понякога се налага да бъдат коригирани“, обяснява Холдейн.
Колко често британците търсят работа в Google или колко струват новите им дрехи, поръчани от интернет могат да подскажат на АЦБ има ли опасност от увеличаване на безработицата или в какви граници се движи инфлацията.
Иначе регулаторът и в момента използва успешно нестандартни методи в комбинация с новите технологии. В това число влиза масивна база данни за ипотеките в страната, която помогнаха на банкерите да въведат нови ограничения в пазара на жилища.
Още видео материали можете да намерите на сайта на телевизия Bulgaria on Air