Холандският логистичен концерн TNT Express се срина през третото тримесечие в зоната на загубите. Слабото търсене в Европа натовари приходите, а провизии в размер на 50 млн. евро заради антикартелно производство във Франция се отразяват негативно на резултата, заяви компанията.
Оперативната загуба на TNT възлиза на 47 млн. евро спрямо печалба от 3 млн. евро година по-рано. Резултатът е повлиян и от усилията за преструктуриране на компанията. Чистата загуба възлиза на 55 млн. евро след печалба от 6 млн. евро година по-рано. Коригираните приходи се свиват с 2% спрямо същия период на годината до 1,65 млрд. евро. С това TNT обаче се представя по-добре от очакванията на анализаторите, чиято консенсусна прогноза бе за 1,59 млрд. евро.
TNT страда от слабото търсене и ценовата война на своя най-важен пазар – Европа. Преди всичко в Италия бизнесът е труден, но също и в Русия и Украйна, поясни компанията. „В последния ни търговски отчет ние обърнахме внимание на предизвикателните условия за търговския бизнес в Европа. Въпреки това през това тримесечие имаше друго подобрение в нашите коригирани оперативни резултати, като всеки сегмент носи положителен принос с изключение на поделенията в Европа и Америка, където представянето не бележи ръст“, заявява Текс Гъннинг, главен изпълнителен директор на концерна.
За последното тримесечие компанията остава оптимистично настроена. Резултатите в Европа и Америка трябва да се стабилизират, а в другите региони – да се подобрят.
След проваленото сливане с американския си конкурент UPS през 2013 г. TNT стартира сериозно преструктуриране, за да стане по-печеливша компания. Стратегията Outlook се фокусира върху подобряване на изпълнението и продуктивността на цялата компания, включително повишаване на автоматизацията в центровете и депата на TNT и пускане на нови маркетингови кампании.
Освен това концернът инвестира засилено в инфраструктурата си. В момента има текущи инвестиции в Австралия (нови центрове), Италия (модернизация на депа), Великобритания и европейския въздушен разпределителен център в белгийския град Лиеж. Компанията влага 185 млн. евро в международната европейската сухопътна мрежа, за да се увеличи продуктивността и да се подобри обслужването.
Въпреки това едва в края на септември холандците понижиха прогнозата си за финансовите си резултати за 2015 г. заради слабата европейска икономика.