Цените в големите британски магазини спадат с по-бърз темп през септември, потапяйки цените на хранителните стоки до рекордно дъно, сочат данни на Британската асоциация на търговците на дребно (BRC).
За намаляването на цените до голяма степен са повлияли опитите на супермаркетите да привлекат клиенти с промоции и специални предложения, пише WBP Online.
Цените на хранителните продукти нарастват с едва 0,3% през септември на годишна база, като над една трета от тях са били продавани с намаления. Като цяло цените в магазините падат за 17-и пореден месец, намалявайки с 1,8% през септември след спад с 0,6 на сто през август.
„17-ият пореден месец на дефлация е добра новина за домакинствата, изпитващи финансови затруднения“, коментира генералният директор на BRC Хелън Дикинсън.
Цените на пресните храни остават без промяна за пръв път от февруари 2010 г., което също е добре дошло за затруднените домакинства, според Дикинсън.
„Перспективите, че инфлацията ще остане ниска могат да вдъхнат увереност на потребителите. Намаляващите цени на суровините, поскъпването на лирата, благоприятният натиск върху веригата на предлагането и яростната конкуренция сред търговците на дребно предполагат, че цените в магазините ще останат ниски“, каза още тя.
Цените на стоките, изключващи храната, отчитат значителен спад, най-вече заради изгодни предложения за мебели, подови настилки и електроуреди, въпреки че повишената активност на жилищния пазар насърчава силни продажби в тези области.
Тенденциите при продажбите са трудни за предвиждане, имайки предвид необичайно топлия край на лятото, но потребителите могат да очакват текущите ниски нива на инфлацията да се задържат, като е възможно и настъпването на дефлация, прогнозира Майк Уаткинс от Nielsen.