fallback

Стачката на пилотите принуди Air France да свие прогнозата си за печалбата

Финансовите последици от протестите се оценяват на общо 500 млн. евро.

13:39 | 08.10.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Френската авиокомпания Air France занижи чувствително прогнозата си за печалбата за цялата година. Поради тежестта от масовата стачка на пилотите сега компанията очаква оперативна печалба от 1,7 до 1,8 милиарда евро, заяви  финансовият директор на компанията Пиер-Франсоа Риолачи в конферентен разговор с анализатори, цитиран от Ройтерс. Досега френската авиокомпания очакваше EBITDA от между 2,2 и 2,3 млрд евро.

Финансовите последици от стачката Роилачи оцени на общо 500 млн. евро. По-голямата част от сумата представлява директна загуба, но са пострадали и настроенията на клиентите относно резервациите на полети. "Необходими са ни още няколко дни, за да завършим напълно нашите изчисления. Но смятаме, че последиците в третото тримесечие ще бъдат от порядъка на 320-350 милиона евро", допълни той. 

Риолачи предупреди още, че вторичните последици са по-трудни за изчисление, но заяви, че стачката ще се отрази на резултатите както в последното тримесечие на годината, така и в първата половина на идната година, в момент, когато Air France, втората по големина авиокомпания в Европа, се бори да си върне репутацията. "Направихме някои икономии (като например от самолетно гориво), защото самолетите не летяха", отбеляза същевременно финансовият директор. "От друга страна имахме допълнителни разходи – настаняването на пътници, компенсирането и купуването на билети от наши конкуренти за някои от пътниците ни, които не винаги получавахме на най-добрата цена", допълни Риолачи. 

През септември пилотите на Air France стачкуваха в продължение на две седмици заради плановете на ръководството да разширяване на бизнеса на нискотарифния превозвач Transavia в цяла Европа. Редица полети трябваше да бъдат отменени. 

Разширяването на Transavia е част от нов план, разкрит този месец, насочен към подобряване на финансовите резултати. Предложенията биха увеличили флота на Transavia от 50 до 100 самолета до 2017 г., а броят на пътниците би нараснал почти двойно до 20 млн. души. Но синдикатът SNPL твърди, че ръководството на авиокомпанията се опитва да измести работните места в страни, в които данъците и разходите за труд са по-ниски. Air France, подобно на други европейски авиокомпании, страда от ожесточената конкуренция, докато конкуренти като Ryanair и Easyjet изострят борбата в нискоценовия сегмент, а арабските авиокомпании като Etihad или Emirates се справят добре на дългите разстояния. От стачката на френската компания спечели easyJet. Нискобюджетната авиокомпания е регистрирала във финалния спринт на фискалната година толкова голям допълнителен наплив от пътници, така че годишната печалба ще е значително по-висока от досега очакваното.

Днес от стачка за пореден път през годината страда най-голямата германска авиокомпания Lufthansa. Двудневната стачка ще засегне вътрешните товарни полети днес и утре. Стачката започна днес в 3 часа местно време (4 ч. Бълг. време) и ще продължи до 9 октомври 22:30 часа местно време. В този период служителите на компанията няма да обслужват нито един товарен полет, излитащ от Германия, се посочва в изявление на пилотския синдикат Cockpit, цитиран от ТАСС.

Това ще бъде петата стачка за последните няколко месеца. При последната стачка на пилотите на дълги разстояния на Lufthansa от 30 септември бяха анулирани около 50 полета и бяха засегнати 20 000 пътници. Cockpit настоява пилотите да продължат да излизат в пенсия на 55 години и да получават 60 процента от заплатата си, докато не започне изплащането на държавната пенсия. Авиокомпанията иска да намали тези плащания. Тя твърди също така, че схемата вече не е необходима, като се имат предвид увеличената продължителност на живот и неотдавнашно съдебно решение, според което пилотите вече могат да работят до 65 години.

Тази сутрин се очакват значителни нарушения и на трафика на влаковете в Германия заради стачката на локомотивните машинисти от държавната железопътна компания Deutsche Bahn. Профсъюзът на локомотивните машинисти GDL, който обяви 9-часова стачка от 21 часа местно време вчера до 6 часа днес сутринта, издига различни искания, сред които увеличение на заплатите с 5 процента и намаляване на работната седмица с 2 часа.

В четвъртък миналата седмица германските локомотивни машинисти подкрепиха стачката с искане да започнат преговори за заплатите.

През 2012 година предишните преговори между синдиката и ръководството на компанията приключиха със споразумение, предвиждащо увеличение на заплатите с 6,2 процента за две години. 

Повече за стачката на Lufthansa вижте във видеоматериала на Bulgaria on Air.

Още видеа вижте в сайта на Bulgaria on Air!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:26 | 09.09.22 г.
fallback