fallback

Air France отстъпи пред стачкуващите служители

Авиокомпанията окончателно се отказа от плановете си за европейска нискотарифна авиокомпания

16:59 | 25.09.14 г.
Автор - снимка
Създател

Френската авиокомпания Air France отстъпи пред стачкуващите пилоти и окончателно погребва плановете си за разширяване на своята нискотарифна авиокомпания извън Франция. В допълнение към незабавното оттегляне на проекта за Transavia Europe Air France предлага и нова гаранция, че няма да се стигне до преместване на нискобюджетното дъщерно дружество от Франция зад граница, предава Ройтерс.

„С оттеглянето на проекта за Transavia Europe сега няма никакво основание за нови стачки", заяви Александр дьо Жуняк, изпълнителен директор на Air France-KLM, в разпространено съобщение. „Ето защо ние призоваваме стачкуващите пилоти да възобновят незабавно своята дейност“.

Във Франция обаче Air France възнамерява да разшири своята нискотарифна компания и в краткосрочен план да създаде над 1000 нови работни места, като назначи и около 250 нови пилоти, поясни дьо Жуняк. 

В сряда Air France подчерта, че ще спре само временно плановете за разширяване на бюджетната авиокомпания. Тогава говорител на компанията заяви, „че е твърде рано да се каже, че плановете за разширяване на Transavia в Европа ще бъдат напълно погребани“. По-рано и френският министър на транспорта Ален Видали заяви, че Air France се отказва от спорния план. 

От десет дни пилотите на най-голямата френска авиокомпания стачкуват срещу плановете за разширяване на дъщерната авиокомпания и призоваха за подписване на типови договори за всички пилоти на групата - независимо от това в коя точно авиокомпания са заети. Повече от половината от редовните полети трябваше да бъдат отменени по време на стачката, а Air France оценява загубите на до 15 млн. евро на ден. По информация на холдинговото дружество Air France-KLM от началото на стачката около половината от полетите на Air France са били отменени.

Разширяването на Transavia е част от нов план, разкрит този месец, насочен към подобряване на финансовите резултати. Предложенията биха увеличили флота на Transavia от 50 до 100 самолета до 2017 г., а броят на пътниците би нараснал почти двойно до 20 млн. души. Но синдикатът SNPL твърди, че ръководството на авиокомпанията се опитва да измести работните места в страни, в които данъците и разходите за труд са по-ниски.

Air France, подобно на други европейски авиокомпании, страда от ожесточената конкуренция, докато конкуренти като Ryanair и Easyjet изострят борбата в нискоценовия сегмент, а арабските авиокомпании като Etihad или Emirates се справят добре на дългите разстояния.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:44 | 11.09.22 г.
fallback