Air Francе, чиито пилоти продължават да стачкуват, отрече твърденията на френския транспортен министър Ален Видали, че е изоставила плановете за поделението си Transavia Europe. Според ръководството на авиокомпанията проектът е спрян временно, за да бъдат проведени по-нататъшни преговори, предава Ройтерс.
„Няма промяна в преговорите, с което да потвърдим, че проектът Transavia Europe е отменен“, обяснява говорител на авиопревозвача. „Предложението ни остава той да бъде спрян временно и да бъдат проведени широки консултации, широк диалог със социалните ни партньори до края на годината.“
Видали каза пред радио RMC, че проектът е бил отменен от мениджмънта на Air France, а не просто временно спрян. Същевременно служителите на авиопревозвача стачкуват вече осми ден.
Протестът обаче коства на Air France около 20 млн. евро на ден и причинява „катастрофални последици за клиентите на компанията, нейните служители и финансовото й положение“. В съобщение до медиите от дружеството обясняват, че ще ревизират прогнозата за годишните си финансови резултати, щом приключи диспутът в авиосектора, пише BusinessInsider.
Според директора на Air France-KLM Александр дьо Жуняк стачката е „пагубна“ за групата, която се бори с конкуренцията на нискотарифните превозвачи. Протестът на пилотите относно плановете на Air France да провежда нискотарифни полети извън Франция навлезе в своята втора седмица. Изглежда, че стачката ще бъде най-дългата в историята на авиосектора.
Основният синдикат SNPL вече удължи стачните действия до 26 септември, а другият синдикат – SPAF, до 24 септември, с опция за удължаване на срока. Френските власти призовават за бързо разрешаване на проблема и искат от ръководството да „избистри“ предложенията си.
Разширяването на Transavia е част от нов план, разкрит този месец, насочен към подобряване на финансовите резултати. Предложенията биха увеличили флота на Transavia от 50 до 100 самолета до 2017 г., а броят на пътниците би нараснал почти двойно до 20 млн. души. Но синдикатът SNPL обинява, че ръководството на авиокомпанията се опитва да измести работните места в страни, в които данъците и разходите за труд са по-ниски.
Стачката започна на 15 септември. Тогава от Air France изчислиха, че дневните загуби ще възлизат на 15 млн. евро, но разходите могат да скочат с до 180 млн. евро до 26 септември. По информация на холдинговото дружество Air France-KLM от началото на стачката около половината от полетите на Air France са били отменени.
Същевременно във вторник пилотите пренесоха протеста на улиците на Париж. Те стачкуваха в униформи пред Националната асамблея на страната (долната камара на френския парламент), като призоваха правителството да се намеси, за да бъде прекратен 8-дневният диспут, пише Fox News.
Въпреки че стачките са присъщи за френските работници, пилотите рядко го правят. Около 200 души взеха участие в демонстрациите. Те държаха плакати, бяха разлепили стикери на шапките и униформите си и като цяло се обявиха против аутсорсинга на работни места в чужбина.
Протестът продължи само няколко часа, след като премиерът Манюел Валс се изказа против протеста. „Стачката е без причина, не се разбира от французите, загрозява името на Франция и представлява истинска опасност за
компанията“, бяха думите му.Очакванията са, че в края на годината Air France-KLM ще реализира печалба преди лихви, данъци, амортизация и обезценки в размер на 2,28 млрд. евро и печалба преди данъци за 79 млн. евро.
През първите шест месеца на 2014 г. Transavia реализира загуба в размер на 64 млн. евро. Това е с 10 млн. евро повече основно заради преструктурирането на Transavia France. Пътническият трафик е с 6,9% по-голям спрямо първото шестмесечие на предходната година.
Към 13 часа българско време книжата на Air France-KLM поскъпват с 2,4% до 7,7 евро за брой. От 15 септември до днес губят 12,8% от цената си.