Датската пивоварна Carlsberg предупреди, че проблемите в Русия и Украйна ще имат по-голямо въздействие върху приходите й за цялата година, отколкото се очакваше, въпреки лекото повишение на нетната печалба за второто тримесечие, съобщава MarketWatch.
Сега компанията очаква коригираната (с еднократни ефекти) нетна печалба през 2014 г. да отбележи спад от 5-10%, в сравнение с по-ранната си прогноза за слаб растеж от 2-3%. Компанията обяви, че е вероятно годишната оперативна печалба да намалее с до около 5%, спрямо досегашната прогноза за растеж от около 2-3%.
От Carlsberg очакват обемите на руския пазар да намалеят с до около 10%. Спадът на украинския пазар, който бе засегнат и от 43% увеличение на данъка върху бирата през май, пък се е ускорил през второто тримесечие.
Пивоварната компания отчете за второто тримесечие 7% ръст в нетната печалба на годишна база до 2,21 млрд. датски крони (394 млн. долара). Продажбите са нараснали с 0,5% до 19,16 милиарда крони (3,42 млрд. долара). Анализаторите очакваха нетна печалба от 2,08 милиарда крони и продажби за 19,39 милиарда крони.
В опит да компенсира забавянето на растежа на Запад, Carlsberg заложи много на Източна Европа през 2008 г., когато закупи 50%, които вече не притежава, в Baltika Breweries – пазарният лидер на пазара в Русия.
Ограничения върху рекламата и продажбите от улични павилиони обаче осуетиха растежа през последните тримесечия, а през тази година слабата рубла също засегна печалбата на компанията.