fallback

Стачка на наземния персонал блокира римското летище Fiumicino

Протестът на персонала е предизвикан от плана за съкращения в авиокомпанията Alitalia

11:18 | 06.08.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Истински хаос цари на римското летище Fiumicino заради стачката на персонала, обработващ багажа на пътниците, пише италианският вестник Corriere della Sera, цитиран от БТА.

Протестът започна още в неделя, а стачкуващите го определят като „тиха стачка“. Те спазват всички инструкции за работа, но работят възможно най-бавно и по този начин процесът на обработка на багажите на пасажерите е силно забавен.

Хиляди куфари на пътници вчера се натрупаха по пистите на летището. Пътуващите се оплакват, че така се забавят не само полетите им, но и багажите им не пристигат заедно с тях в крайната дестинация от пътуването им и ваканцията им се проваля. 

Протестът на персонала, обработващ багажите, е по призив на синдикатите и е предизвикан от плана за съкращения в авиокомпанията Alitalia, която се слива с компанията от Обединените арабски емирства Etihad.

Fiumicino, valigie abbandonate in pista: sciopero bianco Video http://t.co/vOHqgd1mGg pic.twitter.com/3K76rsn45Y

— Corriere della Sera (@Corriereit) August 5, 2014

Планът предвижда съкращаване на поне 1590 работни места. Според служители на Alitalia, работещи в сектора за обработка на багажите, работата там е много, персоналът достатъчно е редуциран и един служител сега върши работата на четирима души. 

Преди броени седмици италианският превозвач обяви, че ще съкрати още 2200 работни места, за да изпълни едно от условията за влизане в концерна на арабския превозвач. Etihad планира да инвестира 560 млн. евро в италианската авикомпания, но мажоритарният дял ще остане в европейски ръце заради участието на Air France, поясни тогава главният изпълнителен директор на Alitalia Габриеле Дел Торчио. 

Арабите са основен акционер и в Air Berlin. Etihad държи 29% от акциите на Air Berlin, 12% се държат от турската Esas-Holding. През май Etihad предостави на втората по големина авиокомпания в Германия нова парична инжекция, а с това и повече време за възстановяване. Независимо от новото финансиране Etihad няма да получи по-висок дял в Air Berlin. Вместо да придобие нови акции, Etihad дава заем срещу конвертируеми облигации в размер на 300 млн. евро.

В петък ще има среща между синдикалните лидери и ръководството на Alitalia, за да се разреши кризата. Във вторник в Рим пристигна и президентът на Etihad Джеймс Хоган. Той е в Италия, за да обсъди финализирането на споразумението с Alitalia.

Експерти препоръчват на онези, които искат да избегнат хаоса на Fiumicino, да пътуват с италианските високоскоростни влакове, които свързват всички големи италиански градове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:18 | 03.09.22 г.
fallback