fallback

Германският бизнес лобира активно да няма нови санкции срещу Русия

От една икономическа война ще загубят всички, коментират от Германската асоциация на малките и средните предприятия

17:01 | 22.07.14 г. 7

Германският бизнес лобира активно да не бъдат налагани нови санкции срещу Русия след свалянето на пътническия самолет на Malaysia Airlines над Украйна, пише германското издание The Local.

Медията посочва и данни на Германската индустриално-търговска камара (DIHK), според които една от всеки четири германски компании, които имат дейност в чужбина, вече изпитват негативните последици от наложените ограничения.

Засегнати са не само компании, които работят с Русия, но и тези, които работят със САЩ, коментира експертът по външна търговия в DIHK Фолкер Триер пред Rheinische Post. “Различните санкции, които ЕС и САЩ налагат, карат експортните компании да оценяват всеки отделен договор“, обяснява той.

Неговите очаквания са износът към Русия да намалее с 10% през тази година. „Това представлява намаление от 4 млрд. евро. Тези загуби ще ни засегнат сериозно“, коментира още Триер.

Опасения за развитието на икономиката изказват и от Германската асоциация на малките и средните предприятия. „В една икономическа война с Русия ще има само губещи“, коментира президентът на организацията Марио Оховен. 6,3 хил. германски фирми работят активно в Русия. Голяма част от тях са малки и средни предприятия, сочат данните на организацията.

Икономическият министър Зигмар Габриел обаче е категоричен, че втвърдяване на тона към Русия е необходим, независимо от опасенията на бизнеса.

Според данните на The Local 25% от европейския износ към Русия се пада на компании от Германия.

Консултантската компания EAC Consult пък изчисли, че 30-те най-големи германски компании, чиито акции се търгуват на пода на Франкфуртската фондова борса, през 2012 година са реализирали приходи от 22 млрд. евро от дейността си в Русия.

От представените данни най-сериозен оборот са реализирали автомобилните компании Volkswagen (6,5 млрд. евро), Daimler (2,3 млрд. евро) и BMW (1,9 млрд. евро).

Volkswagen има и най-много служители в своите руски подразделения – малко над 5,7 хил. души. По 5 хил. служители в Русия имат и компаниите Adidas и енергийната E.on. Реализираният оборот през 2012 година на тези две компании е съответно около 1 млрд. евро за Adidas и 1,87 млрд. евро за E.on.

През последните години енергийната компания обаче е инвестирала над 8 млрд. евро, допълва германското издание.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:53 | 07.09.22 г.
fallback