fallback

Винетките в Германия няма да са само за магистралите?

Таксите ще зависят от срока им, както и от екологичния клас и кубатурата на автомобилите

10:11 | 06.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Планираната такса за ползването на пътищата в Германия няма да се прилага само за магистрали, а за всички пътища според материал на германското списание Spiegel. Това става ясно от концепцията от 11 страници на германския транспортен министър Александър Добринд (CSU). По този начин ще се предотврати възможността магистралният трафик да мине по федерални и държавни пътища.

Добринд вече бе обявил, че таксата трябва да бъде налагана под формата на винетки. Според Spiegel се планира да има три вида винетки – винетка за десет дни ще струва 10 евро, 20 евро ще е таксата за два месеца. За годишна винетка няма да има единни ставки. Тя по-скоро ще зависи от еко класа и кубатурата на автомобила.

За кола, която е била регистрирана миналата година и е с бензинов двигател, таксата ще е по две евро за започнати 100 кубика. За дизеловите превозни средства таксата ще е по 9,50 евро за 100 кубика.

Добринд каза по-рано през седмицата пред Bild, че очаква приходите от таксите за изминат участък от регистрирани в чужбина коли да възлизат на 625 млн. евро на година. За германските шофьори винетките няма да донесат допълнителна финансова тежест, защото в замяна ще бъде намален техният данък върху превозните средства, заяви Добринд. Транспортният министър заяви също, че системата е в съответствие с правото на ЕС. Комисарят по транспорта на ЕС Сийм Калас обаче вече написа в коментар за вестник Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, че не е законно с въвеждането на таксата автоматично да се намали данъкът за превозните средства.

Официалното представяне на концепцията на тема "Въвеждане на инфраструктурна такса за германската обществена пътна мрежа" е насрочено за понеделник.

За въвеждането на винетки или тол такси за чуждестранни автомобили се заговори през ноември в хода на преговорите за сформирането на новия германски кабинет. Държавата ще изисква "адекватен принос от притежателите на нерегистрирани в Германия автомобили", бе записано в текста на споразумението между двата водещи коалиционни партньора – Християнсоциалния съюз (CSU) и Германската социалдемократическа партия (SPD).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:05 | 13.09.22 г.
fallback