Продажбите на автомобили в Европа през април са се повишили 4,2% на годишна база до 1,13 млн. броя – най-слабият темп от пет месеца, след като съмненията за икономическия растеж в реигиона допринесоха за спад в Германия от 3,6%, съобщава Bloomberg.
Продажбите за първите четири месеца на годината са нараснали със 7,1% на годишна база до 4,48 млн. коли, показват данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).
Най-големият пазар на автомобили – германският, е единственият със спад (-3,6%) сред първите пет, докато продажбите през април в Испания са нараснали с 29%, а във Великобритания – с 8,2%.
“Не виждаме реално възстановяване на автомобилния пазар в Европа, само скромно оттласване“, коментира Джан Примо Куалиано, ръководител анализи в изследователската компания CSP в Болоня. „Европа се нуждае от икономически мерки, за да подкрепи потреблението и да върне клиентите в шоурумите.““Не трябва да приемаме априлските цифри за общ тренд. Забавянето бе концентрирано само в няколко пазара“, посочва Тим Юркухарт, анализатор в HS Automotive в Лондон. Изследователскат компания все още очаква осезаем и устойчив ръст на доставките на коли в Европа през тази година.
Renault SA отчете ръст от 16% (34% при Dacia), Ford Motor – 8,7%, PSA Peugeot Citroen – 5,2% (6,1% при Peugeot и 4% при Citroen), Volkswagen – 4,1% (22% при Skoda и 6% при Seat), Mercedes-Benz - 1,9%, Fiat – 1,5%, BMW – 0,5%.
GM отчита спад от 5,5% (ръст при Opel от 7,4%). Сред азиатските производители спадове на Стария континент има при Honda (-8,2%) и Hyundai (-4,1%).