fallback

Anheuser-Busch с по-високи приходи, но спадаща печалба

Компанията среща трудности на валутния фронт, като неблагоприятни валутни ефекти са намалили приходите с почти 800 млн. долара

17:57 | 07.05.14 г.
Автор - снимка
Създател

Рязък спад на чистата печалба с почти 24% отчита най-голямата пивоварна компания в света - Anheuser-Busch InBev.

Производителят на марките бира Budweiser и Stella Artois уточни, че нетната му печалба е намаляла до 1,4 милиарда долара през периода януари-март спрямо 1,8 милиарда долара през същото тримесечие на миналата година, предава Bloomberg.

Компанията посочи, че приходите ѝ са се увеличили до 10,6 млрд. долара спрямо 9,2 милиарда долара миналата година. Продажбите в САЩ са нараснали с 2 процента до 27 000 хектолитъра, което е около една четвърт от световните продажби. В Бразилия приходите от продажби са скочили с цели 8,6%, а в САЩ – най-големият пазар за компанията, с 2,1%.

Насрещен вятър Anheuser-Busch InBev среща на валутния фронт. Неблагоприятни валутни ефекти са намалили приходите с почти 800 млн. долара, твърди пивоварната компания. Anheuser Busch InBev, чиято централа се намира в Льовен, Белгия, заяви, че очаква подобрения през тази година както в САЩ, така и в Бразилия - страни, в които икономическата слабост натежа на продажбите през 2013 година. Бразилският бирен бранш ще стане свидетел на възобновяване на растежа тази година, съобщиха от компанията, като подобряването на икономиката и Световното първенство по футбол ще компенсират въздействието на увеличението на данъците.

През април бразилското правителство заяви, че ще увеличи данъците върху продажбите на напитки от 1 юни с цел да увеличи приходите, след като получи първото понижение на кредитния рейтинг от десетилетие насам. AB InBev планира да пренесе увеличението върху клиентите си и заяви, че данъкът ще доведе до по-бавен ръст на пазара, отколкото се е смятало дотогава. Пивоварната компания контролира около 67,5% от пазара на бира в Бразилия.

Световното първенство „предоставя една вълнуваща възможност за изграждане на пазарна стойност на марката и насърчаване на обема и приходите не само в Бразилия, но на много от нашите пазари по целия свят", съобщиха от компанията. Budweiser е спонсор на турнира.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:46 | 14.09.22 г.
fallback