Merck & Cо се съгласи да продаде своя потребителски бизнес, включително правата върху търговската марка на медикамента против алергии Claritin, на германската Bayer AG за сумата от 14,2 млрд. долара.
От Merck посочиха, че очакват продажбата на звеното да приключи през втората половина на тази година. Прогнозите на американската фармацевтична компанията са, че след облагането с данъци постъпленията от сделката ще бъдат в диапазона 8-9 млрд. долара.
Двете дружества също така се споразумяха да си сътрудничат в разработването на медикаменти и терапии против сърдечно-съдови заболявания, в това число и допълнително развитие на лекарството Adempas, което се предлага на пазарите в САЩ, Европа и Япония.
Bayer и Merck ще разделят разходите и печалбите от сътрудничеството, като същевременно създадат съвместен маркетингов план, посочиха още от американското дружество.
Решението за сътрудничество между двете компании идва на фона на вълната от сделки в сектора, пише CNBC. По този начин фармацевтичните дружества по света търсят варианти да укрепят и модернизират продуктовите си портфолиа.
Пример е Pfizer Inc, която от ноември насам преследва британския си конкурент AstraZeneca PLC. Въпреки това AstraZeneca за момента отхвърля всякакви възможности за постигане на споразумениe. През миналата седмица британско-шведската компания посочи, че последното предложение на Pfizer значително я подценява.