fallback

Heineken се възползва от засилването на големите пазари

Предизвикателните пазарни условия в Русия и Полша понижиха тримесечните продажби на холандската пивоварна в Централна и Източна Европа

18:08 | 24.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Tретият по големина производител на бира в света – Heineken NV, отчете по-високи от прогнозираното продажби за първото тримесечие, след като търсенето на едноименната бира се засили в част от големите пазари, като Нигерия и Бразилия.

Приходите на дружеството нараснаха с 3,4% в ​​сравнение с очакванията на анкетираните от Bloomberg експерти за покачване от 2,9 на сто. Производството на бира пък се покачи с 1,5 на сто в сравнение с анализаторската прогноза за ръст от 1,6%.

И двете стойности са на т.нар консолидирана основа и изключват ефектите от придобиванията, валутните колебания и други.

"Особено приятно е да се отбележи, че два от двигателите на растежа на – Африка и Америка, отстъпиха назад от забавянето", посочи Джонатан Файф, анализатор в Mirabaud.

"Ние сме уверени, че днешните данни потвърждават обрата на Heineken и предполагат, че цикълът на понижение най-накрая е към своя край", допълни експертът.

След спада в миналогодишната печалба Heineken предвижда засилване през 2014 г., тъй като някои икономики започват да се подобряват. Пивоварната се стреми да разшири продажбите на скъпите си бири, като едноименния флагман Heineken, който постигна ръст от 8 на сто за тримесечието.

Продажбите в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) намаляха през тримесечието, повлечени от "продължаващите предизвикателни пазарни условия" в Русия, където правителството забрани продажбите на алкохол от т.нар. будки, както и от спада в Полша.

"Окуражени сме от положителния старт на годината и продължаващото подобряване на инерцията в Африка, Близкия Изток и Северна и Южна Америка", посочи главният изпълнителен директор на Heineken Жан-Франсоа ван Боксмеер.

Приходите в Западна Европа се покачиха с 1,8%. Търсенето отчете покачване в Холандия, Испания, Ирландия и Белгия, компенсирайки спада в Обединеното кралство, Италия и Швейцария.

Продажбите в Америка скочиха с 8,7%, въпреки че компанията повиши цените на бирата в Мексико. Дружеството се радваше на стабилно търсене и в Бразилия с оглед на подобрените икономически условия в страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:57 | 12.09.22 г.
fallback