Пивоварната индустрия в Германия има вековна история, но за много производители добрите времена вече остават назад, пише в свой анализ Reuters. През последните 25 години консумацията на бира в страната е намаляло с 1/3, като само за миналата година продажбите са се свили с 2%.
Силната конкуренция между производителите е причината за намаляването на цените на бирата. Пивоварите са изправени и пред предизвикателството на двуцифрения ръст на цената на електричеството, поскъпва стъклото и основната суровина – малцът.
Като знак колко сериозна е ситуацията на пазара е и че през миналата година пет германски пивоварни компании бяха обвинени в ценови картел. Пазарът започна да изхвърля и малки фамилни пивоварни, сочат данните на Германската бирена асоциация (DBB).
Преди две десетилетия пивоварните в Германия процъфтяваха, подкрепени от бум в търсенето. Компаниите обаче пропуснаха тенденциите, като например увеличеното търсене на ароматизирани бири. Пивоварите не инвестираха достатъчно и в развиващите се пазари, смятат производители, цитирани от Reuters.
Като цяло германците все още пият най-много бира на глава от населението в Европа, дори и спрямо съседните държави Австрия и Чехия. Младите германци обаче предпочитат високоалкохолни напитки или плодови сокове.
Затова и износът е един от изходите, който да помогне да бъде преодоляно свиването на вътрешното търсене. За съжаление германските производители са изпуснали най-подходящия за това момент. Сега вече компаниите се обръщат към останалия свят, но вече е късно, коментира Йозеф Шрьодлер, директор на пивоварната Weihenstephan.
Неговата компания обаче е едно от изключенията и в момента на износа се падат 60% от продажбите на пивоварната., собственост на провинция Бавария. Най-голям ръст има в САЩ, особено в Ню Йорк, добро представяне има бирата на Weihenstephan на пазарите в Австрия и Италия.
Ключ към успеха са и иновациите, като например подобряването на вкуса на безалкохолната бира и създаването на нови вкусове, посочват още производители на бира в Германия.