fallback

Бразилия помогна на Carrefour да отчете стабилен ръст

Френската верига увеличава приходите си от продажби през първото тримесечие с 3,7 на сто до 19,79 млрд. евро

16:58 | 10.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-големият търговец на дребно във Франция Carrefour SA печели от добре развиващия се бизнес в Бразилия.

Докато европейският лидер е изложен във Франция на силна ценова война и през първото тримесечие на годината, веригата се справя особено добре в южноамериканския развиващ се пазар, обяви Carrefour в четвъртък. Там ръстът на продажбите се ускорява до 6,4% от 5,8% през последното тримесечие на миналата година. Като цяло Carrefour увеличава приходите си от продажби с 3,7 на сто, без да се отчитат специалните фактори, като по-късните Великденски празници и валутните колебания. Групата отчита приходи в размер на 19,790 милиарда евро, което е в съответствие с пазарните очаквания, предава Ройтерс. 

Вторият по големина в света търговец на дребно след Wal-Mart счита, че може да изпълни прогнозите на анализаторите за оперативната печалба за цялата 2014 година. „Прогнозите за печалба от около 2,380 милиарда евро са разумни към този момент", заяви главният финансов директор Пиер-Жан Сивиньон.

Бразилия е вторият по големина пазар за Carrefour след Франция и затова от голямо значение, тъй като съперникът на Metro от години среща сериозни насрещни ветрове в Европа. В самата Франция компанията е заплашена да пострада от концепцията си за за гигантски "хипермаркети", която налага от десетилетия. Но напоследък клиентите все по-често купуват онлайн или в по-малки магазини, пише още Ройтерс.

На останалите европейски пазари, без Франция, органичните продажби спадат с 1,2%. За второ последователно тримесечие ръст отчита подразделението в Испания, където сега нарастването е от 1,1%. Продажбите вървят нагоре и в Беглия (0,8%). Икономическата реалност в Италия остава предизвикателна и там компанията отчита спад в продажбите си от 5,6%.

Първият магазин Carrefour в България е открит през март 2009 г. в Бургас, а през 2010 г. са открити хипермаркетите в Пловдив, София и Варна. През годините експанзията продължава и днес „КМБ България“, която е представител за България и други балкански страни на френската верига, вече разполага с 9 хипермаркета и 11 супермаркета в София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора и Банско.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:28 | 07.09.22 г.
fallback