Вторият по големина германски търговец на храни Rewe е превишил през изминалата фискална година границата от 50 млрд. евро по отношение на приходите от продажби.
Като цяло гигантът в търговията на дребно е увеличил консолидираните си продажби с 2,9 на сто до 50,6 милиарда евро, заяви главният изпълнителен директор на дружеството Ален Капарос в Кьолн в четвъртък. Особено бизнесът с търговията на хранителни стоки под марките Rewe, Penny и Billa е насърчил приходите. „По-специално продажбите на нашите магазини Rewe в Германия се развиват в продължение на години доста над средното за индустрията ниво", заяви Капарос, цитиран в прессъобщение. Групата е инвестирала значителни средства в модернизирането на своите супермаркети и дискаунт-магазини, в нови магазини и концепции за продажби. Така Rewe вече предлага и онлайн в девет града своята услуга за доставка, както и услугата Drive-in (за бързи покупки без напускане на автомобила) в единадесет града в родната Германия. Голям принос за увеличаването на приходите имат независими оператори на магазини, особено при Rewe, които са увеличили продажбите си с 6,2 на сто до 11,3 милиарда евро. Без тях продажбите са нараснали с 2,2% до 42 милиарда евро. Приходите от туристическото подразделение DER Touristik и бизнеса със строителни материали с марката Toom се развивали стабилно в една трудна среда, отчитат от Rewe Group. Консолидираната печалба преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация се повишава до 1,26 милиарда евро от 1,21 милиарда евро година по-рано. Броят на търговските обекти в Германия и на другите европейски пазари – 12 страни в Европа, е нараснал с 2,2 на сто до 14 888 (2012 г. - 14 566). В Германия клоновата мрежа расте с 2,5 на сто до 10 121 магазина спрямо 9870 през 2012 г. Броят на заетите в компанията в Европа е нараснал през 2013 г. с 0,6 на сто до 329 418, от които 225 998 в Германия (0,1%) и 103 420 в чужбина (1,6%). „Ситуацията с баланса в нашата компания е изключително добра", каза Капарос. През 2014 г. се очаква инвестициите да нараснат до 1,6 млрд. евро от 1,4 милиарда евро година по-рано, съобщава той. Модернизацията продължавала, а компанията ще търси нови бизнес модели, особено в областта на електронната търговия. Капарос е доволен и от старта на настоящата фискална година. През януари и февруари Rewe е нараснал с над 4% в Германия, Penny отчита ръст от над 2%, Toom – над 17 на сто, а DER Touristik – с над 5%.
В България концернът е представен чрез Billa и Penny. В момента в страната ни има 86 магазина с марката Billa и 48 магазина под марката Penny.