fallback

Carrefour пред IPO на бразилския си бизнес

Sanford C. Bernstein оценява подразделението на 6,6 милиарда евро

18:34 | 07.03.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-големият търговец на дребно във Франция Carrefour SA може да продаде дял от своето бразилско подразделение през следващата година в опита си за консолидация на позицията си на втория по-големина пазар, предава Bloomberg.

Carrefour ще се опита да вземе решение за това до края на 2014 г., заяви главният изпълнителен директор Жорж Пласе по време на презентация в Париж. Компанията, която не се нуждае от финансиране в Бразилия, се ангажира да задържи контрола над подразделението си в страната, след като базираната в Булон – Биянкур, Франция, Carrefour отчете 5,3% ръст на годишната оперативна печалба до 2,24 милиарда евро. Анализаторите прогнозираха печалба от 2,2 милиарда евро.

Пласе заяви, че компанията се опитва да е готова за първично публично предлагане при бразилския й бизнес до края на 2014 година. „Смятам, че ще сме готови да направим нещо по въпроса до 2015 г.“, заяви той. Бразилското подразделение на компанията включва и веригата магазини от типа кеш енд кери Atacadao. „Алтернативите – независимо дали става дума за отваряне на нашия капитал към местните инвеститори, големите инвеститори, или става дума за едно IPO, или за комбинация от двете - всичко това е възможно", поясни Пласе. 

Напоследък Carrefour се фокусира върху Европа, Латинска Америка и Китай, след като се изтегли от пазари, на които виждаше слаб потенциал. Стратегията ѝ за местния пазар предвижда запазване на ниски цени на храните, предлагането на повече стоки без марка и добавяне на повече пунктове за прибиране на стоки, поръчани онлайн. Продажбата на дял в Carrefour Brazil, където французите влязоха през 1975 г., ще помогне на компанията да постигне целта си да даде на оперативния си бизнес по-голям местен контрол с подкрепа от партньорите, казва Пласе. Подразделението има стойност от 6,6 милиарда евро, според оценки на Sanford C. Bernstein. „Carrefour е в добри ръце, главният изпълнителен директор се опитва да превърне компанията в „транснационален търговец на дребно, който обръща повече внимание на местните навици", казва Жилдас Айтамер, анализатор в Planet Retail. „Подобрената рентабилност на най-големия ѝ пазар – френския, ще позволи на веригата да повиши инвестициите си зад граница и да финансира амбициите си да е водещ играч на ключови развиващи се пазари”.

Нетните приходи от продажби в Бразилия, където компанията се конкурира със също френския търговец Casino Guichard-Perrachon SA, са достигнали 10,9 милиарда евро през 2013 г., или 14% от общите приходи. Веригата планира да изнесе в Бразилия някои от мерките, които са довели до възраждане на магазините във Франция, като например поддържане на ниски цени на храните и добавяне на нови магазини, заяви още Пласе.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:25 | 07.09.22 г.
fallback