fallback

Еврокомисията представи стратегия за морския туризъм

Бизнесът се разраства, но крайбрежните райони често страдат от висока безработица, отчете комисарят по морско дело Мария Даманаки

15:08 | 20.02.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Европейската комисия представи нова стратегия в подкрепа на крайбрежния и морския туризъм в Европа.

В сектора работят почти 3,2 млн. души, които генерират брутна стойност от 183 млрд. евро за икономиката на ЕС. Това е повече от една трета от брутния продукт на морската икономика.

Туризмът е разрастващ се бизнес: през 2013 г. в 28-те държави от ЕС нощувките в хотели са 2,6 млрд., което е повишение с 1,6 % спрямо 2012 г. Почти една трета от туристическата дейност на Европа е в крайбрежните райони, а около 51% от легловата база на хотелите е съсредоточена в райони с морска граница.

Въпреки това крайбрежните райони често страдат от висока безработица, заявява еврокомисарят по морско дело и рибарство Мария Даманаки.

Отчита се, че секторът е затруднен от сезонния характер на работата, нестабилно търсене, повишената конкуренция в световен мащаб и трудности при достъпа до финансиране.

Затова предложената стратегия очертава 14 действия на ЕС, с цел да се помогне на крайбрежните региони и предприятия да се справят с предизвикателствата, пред които са изправени, се казва в съобщение на сайта на ЕК.

Предложените действия включват създаване на публично-частни партньорства, стимулиране на екотуризма и създаване на онлайн наръчник за възможностите за финансиране, за да се подпомогне привличането на инвестиции, насърчаване на иновациите.

Комисията предлага още паневропейски диалог между круизните оператори, пристанищата и останалите заинтересовани страни, рекламни и комуникационни кампании, насърчаването на стратегии за намаляване на отпадъците в морските води.

Стратегията ще се изпълнява от страните членки, регионалните власти и промишлеността, към която е отправен призив да разработи нови бизнес модели за сектора.

Една от целите е да намалее безработицата, особено сред младите хора, също и да се създаде среда, която да привлича инвестиции.

Представената днес стратегия ще бъде обсъждана на конференция, организирана от гръцкото председателство на общността, насрочена за 10 март в Атина. Конкретни действия ще се предприемат през следващите месеци.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:44 | 12.09.22 г.
fallback