Eдна от водещите пивоварни в света – Carlsberg, отчете по-висока от прогнозираното оперативна печалба през четвъртото тримесечие с оглед на растящите маржове в Западна Европа и продължаващ цялостен растеж в Азия.
Датският производител публикува с 8 на сто по-висока оперативна печалба от 2,32 млрд. датски крони спрямо 2,15 млрд. крони година по-рано, пише WBP Online.
Приходите се понижиxa с 1 на сто до 15,66 млрд. крони. Ръстът бе благоприятстван от лекото увеличение от 2% в Западна Европа. В Азия пък търсенето повиши продажбите с 11%.
Азиатският пазар продължава да набира все по-голяма сила. Най-големи обеми от пенливата течност на континента все още продава премиум марката Tuborg, която се радва на широка популярност в Китай и Индия.
За разлика от представянето в Азия нетните приходи в Източна Европа спаднаха с 11 на сто, главно поради по-слабите продажби в Русия. Там датският пивовар е лидер на пазара с популярната си марка Baltika. Търсенето на руския пазар се сви с 8 на сто след наложената от правителството забрана за продажба на алкохол от улични будки.
За цялата 2013 г. оперативната печалба на компанията нарасна с 1% до 9,844 млрд. крони. Нетните приходи се покачиха с 1% до 66,6 млрд. крони на фона на ръста с 2 на сто в Западна Европа.
Добрият финансов отчет стимулира компанията да повиши дивидента си с 33% до 8 датски крони на акция за 2013 г.
За 2014 г. компанията очаква ръст на оперативната печалба с "висок едноцифрен процент". Коригирите нетни приходи пък се предвижда да нараснат със "среден едноцифрен процент".
След публикуването на оптимистичния отчет книжата на дружеството поскъпват с близо 5 на сто на борсата в Копенхаген.