Главният изпълнителен директор на Metro Олаф Кох трябва да понижи прогнозата си: след неочаквано слаби коледни продажби гигантът в търговията на дребно под ръководството на Кох ограничава при представянето на междинния доклад за първото фискално тримесечие по-ранната си прогноза за цялата фискална година.
В периода от октомври до декември компонентът на DAX отчете спад в оперативната печалба преди специални ефекти до 1,073 млрд. евро. През същия период на предходната година Metro отчете печалба от 1,273 млрд. евро.
През изминалата година обаче групата се възползва от редица продажби на недвижими имоти. Под черта се оказва, че Metro е работил през миналото тримесечие много по-печелившо, отколкото преди една година.
Metro е трябвало да плати през включения период значително по-малко данъци. Под черта и след миноритарни участия остава печалба в размер на 451 милиона евро - значително повече, отколкото нетната печалба от 36 милиона евро през първото фискално тримесечие на предходната година.
Като цяло по отношение на оперативната печалба групата остава в съответствие с пазарните очаквания. Анализаторите очакваха EBIT преди специални елементи да достигне 1,079 милиарда евро.
Приходите на базираната в Дюселдорф група от своите магазини за търговия на едро, магазините за електроника Media-Saturn, универсалните магазини Kaufhof и супермаркетите Real падат в периода от октомври до декември с 3,3% до 18,7 милиарда евро. Причината за минуса според Кох е силното евро, което е довело до отрицателни валутни ефекти на развиващите се пазари в Източна Европа и Азия, както и продажбата на части от веригата супермаркети Real в Източна Европа. Ако се изчистят валутните ефекти и тези от продажбата в портфолиото, приходите скачат с 1,1 на сто. В Източна Европа концернът отчита силен спад на приходите от 10,8% до 4,6 млрд. евро. В локална валута спадът е от 5%. „Вина“ за тези по-слаби резултати има преди всичко продажбата на магазините Real в Русия, Румъния и Украйна.
Регионът Азия/Африка продължава да е с голяма разлика най-бързо растящият регион на концерна. В локална валута приходите скачат със 7%. Като се изключи закриването на Media Markt в Китай приходите биха скочили с 11,3%.
В Германия приходите спадат леко с 1% до 7,7 млрд. евро, като това се дължи преди всичко на Real и Metro Cash & Carry. При Media-Saturn приходите остават на миналогодишното равнище, а при Galeria Kaufhof има лек ръст.
Затова и не е чудно, че след слабия старт на годината мениджърите са малко по-внимателни за бъдещето. По думите на Кох групата сега очаква за текущата финансова година 2013/14 оперативен резултат преди специални елементи (EBIT) в диапазона "около 1,75 млрд. евро".
Според по-ранни изказвания от декември резултатът трябваше да е значително над сравнимия период на миналата година от 1,7 млрд. евро. Така Кох сега ограничи леко очевидно твърде оптимистичната прогноза, предава Ройтерс.
Като цяло Metro преживя разочароващи коледни продажби. За инвеститорите това е от особено значение - месеците от октомври до декември са традиционно най-важните в търговията на дребно. В Metro те правят около 60 на сто от оперативната годишна печалба, като слабият старт след това трудно може да бъде наваксан.
В България компанията влезе през март 1999 г. чрез METRO Cash & Carry, като тогава откри два обекта – в София и Пловдив. В момента компанията има 14 обекта на територията на страната.