Концернът Rewe Group, вторият по големина търговец на хранителни стоки в Германия, планира през тази година да инвестира рекордно количество средства в историята си.
„Като цяло, ние очакваме да вложим 1,6 милиарда евро в разширяването и модернизирането на нашата мрежа с магазини у нас и в чужбина. Възможни придобивания ще бъдат финансирани отделно", казва изпълнителният директор на Rewe Алън Карипос в интервю за икономическия всекидневник Handelsblatt.
„Ще се случи, защото ние постигнахме нашите цели за приходите за 2013 г." През миналата година Rewe е инвестирала около 1,5 милиарда евро, като половината от тях са вложени в Германия. За да се открои по-силно от конкуренцията, Rewe иска да създаде в много от магазините си и предложение за незабравимо изживяване – с бистро, кафене или суши бар.
„Ако не сме внимателни, супермаркетите ще станат излишни", предупреди шефът на Rewe. "В края на краищата, ние сме нападнати от две страни: от онлайн търговци на дребно и от евтините магазини (дискаунтърите)“, поясни той.
REWE Group е водещ търговски и туристически концерн в Германия и Европа. През 2012 г. Компанията отчете общи приходи в размер на 50 млрд. евро. Основаната през 1927 г. REWE има 327 000 служители и 15 500 магазина в 13 европейски държави. В родната Германия през 2012 г. Компанията е имала 226 000 служители и около 11 000 магазина, като е имала приходи от 36 млрд. евро.
В България концернът е представен чрез магазините Billa и Penny Market.