fallback

Слаби коледни продажби обремениха Metro

Въпреки доброто потребителско настроение празничните продажби са по-слаби от очакванията

17:55 | 13.01.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Коледният празничен сезон донесе малко радости на гиганта в търговията на дребно Metro. Главният изпълнителен директор Олаф Кох заяви, че в края на годината продажбите са се развивали умерено, защото силното евро и продажбите на активи са натоварили финансовите резултати. Кох обаче смята, че компанията е на път да постигне целта си за приходи от продажби, предава Ройтерс.

Със своите основни магазини, с веригата си за електроника Media-Saturn, с моловете Kaufhof и супермаркетите Real компанията отчете за първото тримесечие на фискалната си година 2013/14 спад в продажбите от 3,3 на сто до 18,70 млрд. евро. Като причина за минуса Кох спомена силното евро вследствие на което са се получили отрицателни валутни ефекти на развиващите се пазари от Източна Европа и Азия, както и продажбата на части от веригата супермаркети Real в Източна Европа.

Коригираните приходи бележат ръст от 1,1 на сто. „Умереният коледен сезон накрая предотврати по-доброто ни развитие", оплака се Кох. Но той се надява на растеж на Metro в онлайн бизнеса. Развитието на продажбите като цяло ще бъде в цялостната рамка на годишната прогноза, каза още той.

Кох очаква "лек положителен растеж на общите продажби" за фискалната година 2013/14. Оперативната печалба (EBIT) преди специални ефекти ще бъде "чувствително" над 1,70 милиарда евро. Данните за приходите за първото тримесечие с важния Коледен бизнес, когато търговците правят лъвския пай на печалбата си, Metro ще обяви на 11-и февруари.

На пазара на едро, който дава почти половината от продажбите на групата, приходите не са се променили през първото тримесечие. В страдащите от дългова криза Испания и Италия за Metro отново покълва надежда - тук продажбите са нараснали леко, докато в Германия има лек отлив. Като цяло приходите от подразделението Cash&Carry отчитат лек ръст от 0,9 на сто.

И в най-голямата европейска верига за електроника Media-Saturn приходите са на миналогодишното ниво - в размер на 6,6 милиарда евро. В Германия веригата не успя да отчете ръст. Дълго пренебрегваният онлайн бизнес обаче зарадва Кох - тук Media-Saturn отчита темпове на растеж от над 40 процента. Бизнесът на веригата супермаркети Real отчита спад в продажбите, докато универсалните магазини с марката Kaufhof се радват на лек ръст.

През 2014 г. Кох трябва да запретне ръкави. През пролетта концернът може да понапълни касите си с оценяван на милиарди евро борсов дебют на част от руския си бизнес. Концернът иска да се раздели с около 25% от руския си Cash&Carry бизнес.

Компанията съобщи, че е затворила своите MAKRO кеш енд кери магазини в Египет, защото не вижда възможност за развитието им в условията на политическа нестабилност.

Акциите на компанията поскъпнаха в петък, след като местни медии съобщиха, че фамилният конгломерат Haniel обмисля да увеличи сегашния си дял от 30 процента в групата. По-късно обаче от Haniel FHANI.UL отрекоха информацията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:47 | 02.09.22 г.
fallback