Модната къща Hugo Boss е принудена да отложи своята средносрочна цел за маржовете си заради високи инвестиции в бизнес мрежата си. Целевата печалба преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация (EBITDA) от 25 на сто ще бъде достигната едва след 2015 г., заяви листнатата в MDAX компания в рамките на инвеститорски форум в Хонконг. Прогнозата за продажбите в размер на 3 млрд. евро за 2015 г. обаче все пак е запазена, предава Ройтерс. През миналата година Hugo Boss отчете ръст на приходите от 14 на сто до около 2,3 млрд. евро. Коригираната EBITDA се увеличи с 13 процента до 529 млн. евро, а коригираният EBITDA марж бе 22,6%.
За първи път от три години насам индустрията на луксозните стоки няма да отчете двуцифрен растеж през тази година. Консултантската компания Bain&Co прогнозира увеличение на продажбите в световен мащаб с две на сто до 217 млрд. долара. Това се дължи главно на по-бавното темпо на сектора в Китай.
Много компании за луксозни стоки се оплакаха в своите най-нови тримесечни доклади от слабия бизнес в Китайската народна република. Hugo Boss все още остава оптимист. В момента Hugo Boss се бори със силното евро. Продажбите нараснаха през третото тримесечие не толкова силно, колкото през първата половина на годината. В началото на октомври Hugo Boss вече се отметна малко в прогнозата си за текущата година. За 2013 г. вече ще очаква увеличение на продажбите от между 6 и 8%, но без да се отчитат валутните ефекти. Изразен в евро, растежът се очаква да бъде по-скромен. Преди това компанията посочи ръст на продажбите във високия едноцифрен процентен диапазон. По отношение на оперативната печалба (EBITDA) групата също очаква ръст от между 6 и 8 на сто.
В момента Hugo Boss залага основно на продължаване на разширяването на своята дейност. По този начин компанията бяга все по-далеч от търговията на едро. Към края на годината делът на приходите от търговията на дребно трябва да бъде около 50 на сто. През 2015 г. концернът планира над 60% от приходите да са от търговията на дребно, докато през 2009 г. разпределението беше обратно – две трети от приходите бяха от търговията на едро.