След продължителни спорове Европейската Комисия изправя Германия пред Съда на Европейските общности заради структурата на концерна Deutsche Bahn. Федералната република не е сигурна, че постъпленията от данъците за поддържане на железопътна мрежа не се харчат и за пътнически и товарни превози, съобщиха властите в Брюксел в сряда. Това може да означава, че с държавни пари превозвачът може да си е осигурил несправедливо предимство пред конкурентите си.
За бившото държавно предприятие Deutsche Post се прилагат специални правила. Те трябва да помогнат на пощата да осигурят пенсионните плащания към бивши служители. Държавата не само е предоставила пари за тази цел, но също така е позволила увеличение на регулираните със закон цени на писмата. Според становището на ЕК компенсациите за Deutsche Post са твърде щедри. Компанията е получила по този начин несправедливо предимство пред конкурентите си.
По-конкретно Брюксел и Берлин спорят за това, за кои бизнес области ще се отнасят възстановените средства. Докато Германия визира само пощенските услуги, като например продажба на рекламни писма или продажбата на пощенски марки и пликове, Европейската комисия има предвид и доставките на бизнес пратки. Със съдебния си иск сега Брюксел иска да ускори евентуалното плащане на глобите. Според предишния доклад от Комисията сумата може да е между 500 млн. до 1 млрд. евро.
Решението на комисията не означава, че германската пощенска компания ще бъде задължена да плати допълнителна глоба. Deutsche Post ще потърси правна помощ срещу първоначалното решение на комисията - както и федералното правителство. То заяви, че засега "няма общо разбиране" с ЕК за сумата, която пощата трябва да върне.