fallback

Metro може да продаде четвърт от бизнеса си в Русия чрез IPO

Инвеститорите гледат на Русия със страх заради непредсказуемото корпоративното управление, но при Metro такъв проблем няма

15:59 | 20.11.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Четвъртата по големина европейска верига за търговия на дребно Metro AG обмисля възможността да се раздели чрез борсов дебют с 25% от своя бизнес в Русия. Според трима запознати и независими един от друг източници през пролетта на 2014 г. концернът може да качи на борсата в Лондон своето руско подразделение Cash & Carry Russia. Второ листване може да последва в Москва.

Засега базираната в Дюселдорф германска компания не е оторизирала банки, които да помагат в борсовия дебют. Източници на Ройтерс споменават, че най-вероятни поематели ще са Sberbank и Goldman Sachs.

Целият бизнес на германския концерн в Русия в момента се оценява на около 4 млрд. евро (5,4 млрд. долара), пояснява един от източниците. Според анализатори на Citi Research обаче стойността му е около 7 млрд. евро. Според анализ на JPMorgan продажбите на Metro C&C Russia за 2013 г. ще бъдат в размер на 4,65 млрд. евро, а нетната печалба ще е в размер на 375 млн. евро. При съотношение цена/печалба (Price/Earnings Ratio) от 20 пъти, това би оценило компанията на 7,5 млрд. евро.  

IPO-то ще сблъска интересите на инвеститори и на местния конкурент Lenta, който също планира да осъществи първично публично предлагане в Лондон в началото на следващата година. Lenta се контролира от държавната банка VTB и частния инвестиционен фонд TPG.UL.

"Инвеститорите не всеки ден получават шанса да инвестират в такъв растящ актив", твърди брокер, който е обсъждал евентуалното листване на Cash & Carry Russiа. „Инвеститорите гледат на Русия със страх от непредсказуемостта на корпоративното управление, проблем, който не съществува в случая на Metro".

„Metro иска IPO-то да покаже стойността на руския бизнес, но и да запази възможно по-голяма част от нея", каза банкерът. "В най-добрия случай те ще продадат 25 процента чрез IPO-то".

В България Metro влезе през март 1999 г. чрез METRO Cash & Carry, като тогава откри два обекта – в София и Пловдив. В момента компанията има 14 обекта на територията на страната.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:15 | 12.09.22 г.
fallback