fallback

Electrolux ще съкращава разходи след спад на печалбата

Слабият европейски пазар и колебанията в Южна Америка доведоха до спад в нетната печалба от близо 30%

15:40 | 25.10.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Съкращаването на разходите ще засегне 2 хил. служители на компанията. Снимка: Ройтерс

Шведската компания за домакински уреди Electrolux обяви че ще съкращава разходите си, за да се приспособи към европейския пазар, който продължава да изпитва слабо търсене. Това съобщи компанията в петък, след като обяви нетна печалба за третото тримесечие под очакванията, цитирана от MarketWatch.

Компанията каза, че европейската ѝ дейност, особено в Южна Европа, натежава на продукцията и приходите и очаква търсенето на домакински уреди в Европа да падне с 1% до 2% на годишна база за 2013 г. Все пак компанията отбеляза, че приходите от директни продажби в Европа остават непроменени спрямо миналата година и дори с положителни индикации във Великобритания, Скандинавските страни и Германия.

Electrolux трябва да реагира на слабия европейски пазар и ще започне програма по съкращаване на режийните разходи през четвъртото тримесечие, която ще засегне най-вече Европа, Близкия Изток и Африка. Освен това компанията ще започне проучване на конкурентноспособността на италианския си бизнес.

Тези и други мерки предшестват структурни разходи, включително ревизия на програмата за ресурсно планиране на  предприятията, която може да доведе до загуба от 1 млрд. шведски крони, които ще възлязат на 3,4 млрд. крони общо. Тези разходи ще бъдат направени в четвъртото тримесечие на 2013 и през 2014 г.

Компанията обяви, че около 2 хил. служители ще бъдат засегнати от орязването на разходите, като в тази бройка не се включват евентуални съкращения след проучването на дейността в Италия.

Северноамериканският пазар се явява като антипод на европейския – там продажбите продължават да са стабилни, а приходите растат. „Възстановяването на жилищния пазар стимулира търсенето на домакински уреди“, каза изпълнителният директор на Electrolux Кийт Маклафлин и добави, че компанията вдига очакванията си за търсенето на американския пазар от 7% на 9% за 2013 г.

Директните продажби в Южна Америка показаха продължителен ръст, въпреки забавянето на бразилския пазар. Приходите бяха подхранвани от повишаващите се цени, но големи валутни колебания им повлияха негативно, след като бразилският реал отслабна значително спрямо щатския долар. Ръстът на директните продажби в Азиатско-тихоокеанския регион надхвърли 20% за третото тримесечие.

Като цяло Electrolux отбеляза ново тримесечие на отрицателни валутни движения, които се отразиха на приходите от всички сфери на бизнеса. Общият резултат от това е пасив от 519 млн. шведски крони за третото тримесечие, от които почти половината са свързани с Южна Америка.

Нетната печалба през тримесечието падна до 655 млн. крони от 921 млн. миналата година - спад от 29%. Специалистите очакваха средна нетна печалба от 821 млн. шведски крони. Акциите на Electrolux завършиха сесията в четвъртък със 172,80 крони за акция. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:54 | 12.09.22 г.
fallback