fallback

Законът за летателните часове в Европа е прокаран

Европейският законодателен орган гласува законопроект, регулиращ летателните часове на пилотите, въпреки ожесточената съпротива, която срещна

12:37 | 10.10.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Мерките трябва да направят въздушния транспорт в ЕС по-безопасен. Снимка: Ройтерс

Европейските депутати гласуваха в полза на предложенията, целящи да подобрят сигурността на полетите, само дни, след като транспортната комисия отхвърли проекта. Законопроектът е част от инициативата на Европейският съюз (ЕС) да уеднакви правилата в авиационния сектор за 28-те държави членки.

„Тези закони бяха първоначално внесени от членове на левицата, за да поставят минимални стандарти за сигурност в ЕС, включително и в някои държави, където подобна законова уредба не съществуваше“, каза в изявление членът на левицата в Европарламента Браян Симпсън, председател на транспортната комисия към ЕП, цитиран от CNBC. „Не всички пилоти в ЕС се подчиняват на стриктните правила във Великобритания, така че за да направим британското въздушно пространство по-безопасно, трябва да се уверим, че имаме еднакви стандарти за всички пилоти, преминаващи през него и прилежащите му летища“, каза той.

Правилата бяха посрещнати с бурна реакция от Асоциацията на британските пилоти, от където казаха, че законопроектът е минал след „тънки задкулисни сделки в последната минута“. От търговския съюз заявиха, че изискванията ще застрашат сигурността на пилотите, които ще бъдат принудени да летят 22 часа, след като вече са били будни от още 22.

„Британските пилоти искат да осигурят безопасността на всеки полет и са сериозно обезпокоени, че тези небезопасни нови европейски правила ще застрашат живота на пътниците“, каза Джим МакАуслан, генералният секретар на съюза. „Това беше едно нескопосано начинание на ЕС, от самото му начало до края. Пътниците и пилотите заслужават правила за сигурност, основани на строги научни доказателства, не на тайни, тънки задкулисни сделки в Страсбург, които ще направят така, че британското небе вече няма да е най-сигурното в Европа“, добави той.

Някои от правилата предвиждат намаляване на задължителното нощно време с 45 минути и такова на максималния брой летателни часове за 12 последователни месеца от 1 300 на 1000.

Вече единствено лидерите на правителства на държавите членки могат да спрат законопроекта да се превърне в закон в ЕС. Европейската комисия, изпълнителният орган на ЕС, обяви че е вероятно законът да влезе в сила в края на на 2013 и да стане напълно приложим две години по-късно.

До гласуването се стигна след новината, че трима пилоти са заспали по едно и също време в кабината, на полет към Лондон.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:51 | 08.09.22 г.
fallback