Carrefour SA успя отново да постигне печалба, като същевременно намали дълговете си през първата половина на годината. Положителните резултати на френската компания за търговия на дребно дойдоха въпреки продължаващата несигурност и неблагоприятна икономическа обстановка на Стария континент.
Вторият по големина търговец на дребно в света след американската Wal-Mart Stores Inc е в разгара на освобождаване от част от активите си. Компанията вече напусна повече от половин дузина пазари по света, следвайки целта си да освободи средства за укрепване на ключовите си пазари в Европа, Китай и Бразилия.
Нетната печалба на Carrefour за първото полугодие е достигнала 902 млн. евро в сравнение със загубата от 31 млн. евро за същия период на миналата година. Рязкото увеличение се дължи основно на продажбата на обекти в Индонезия и Близкия Изток, според информация от самата компания.
Нетните дългове на френската компания за първите шест месеца на 2013 г. са били в размер на 5,89 млрд. евро, което е спад от 9,63 млрд. евро спрямо същия период година по-рано.
По-рано през месеца Carrefour публикува отделен отчет на приходите си, които са отстъпили с 1% на годишна база до 41 млрд. евро вследствие на продадените или затворени магазини по света.
През последните месеци базираната в Булон компания показа повишена устойчивост при продажбите си на вътрешния пазар, където понижи цените на популярните стоки и акцентира върху по-голяма автомност на отделните магазини. Междувременно бизнесът в Латинска Америка и Азия продължи да се развива успешно, компенсирайки понижаващите се приходи в Южна Европа, където потребителите все още търпят с пълна сила несгодите на икономическата криза.
Маржът на оперативната печалба на Carrefour също отбелязаха напредък, стимулиран от значителните подобрения във Франция. Компанията намали броя на временните отстъпки и постави значителен акцент върху дългосрочно ниските цени за ограничен брой ключови продукти за бита.
Оперативната печалба на търговеца на дребно, изключвайки еднократните ефекти, се повиши с 4,9% до 766 млн. евро. Оперативният марж пък нарасна до 2,1% през първото полугодие в сравнение с 2 на сто спрямо същия период предходната година.
Публикуваният в четвъртък финансов отчет на компания повлия позитивно на търговията с акциите ѝ на борсата в Париж. Към 11:00 часа българско време книжата на Carrefour поскъпват до 23,74 евро за брой, постигайки дневен ръст от 4,19%.
Първият магазин на Carrefour в България отвори през 2009 г. в Бургас. Към момента компанията разполага с 20 отделни магазина, разположени в 6 града в страната.