За първото полугодие на 2013 г. подразделението за леки автомобили на германския концерн Volkswagen (Volkswagen Passenger Cars) е произвел 3,38 млн. броя автомобили, пише Automotive World. Това е ръст от 3,7% на годишна база. За същия период на миналата година произведените леки коли бяха 3,26 млн.
Само за юли обаче компанията отчита спад от 0,5 на сто на годишна база. До потребителите са достигнали само 466 100 леки автомобили, в сравнение с 468 200 броя година по-рано.
За първите седем месеца на годината подразделението за леки автомобили на Volkswagen е осигурило 980 хил. леки автомобила за европейския пазар, докато пазарът в Западна Европа (без Германия) остава свит - доставките за него спаднаха с 6,8% на годишна база от 528 200 за 2012 г. до 492 400 броя.
Доставките за вътрешния пазар в Германия се понижиха с 9,1% на годишна база от 361 500 броя за 2012 г. до 328 400.
В Централна и Източна Европа компанията е продала 154 900 леки автомобила и отчита спад от 1,4% на годишна база при пласирани 157 100 автомобила през 2012 г. В Русия продажбите се понижават най-много – с 5,2 на сто до 90 600 от 95 600 година по-рано.
За сравнение, за първото полугодие немската компания отчита ръст от 17% в доставките за Азиатско-Тихоокеанския регион. В абсолютно изражение това прави 1,48 млн. броя (при 1,27 млн. за 2012 г.). В Китай (включително и в Хонконг) растежът е по-голям – близо 19%, до 1,36 млн. леки коли. Доставките за Индия се свиват с 11 % до 36 900 (от 41 400 година по-рано).
В Северноамериканския регион подразделението за леки автомобили на Volkswagen отчита ръст от 3,6% до 359 300. 242 600 от тях са били продадени в САЩ, което е спад от 1,3 на сто на годишна база - от 245 700 броя година по-рано. Продажбите за Южна Америка се свиха с 11% - от 472 700 до 419 100. 314 900 от тях са пласирани в Бразилия. Именно доставките за Бразилия отчитат най-голям спад – от 12,8 на сто.
„Подразделението за леки автомобили на Volkswagen се представя добре на фона на трудностите пред пазара. Като имаме предвид несигурността пред икономиката, ние следим зорко развитието на автомобилния пазар“, заяви Кристиян Клинглер, член на борда на директорите и завеждащ „Маркетинг и продажби“ на Volkswagen Group и Volkswagen леки автомобили.