Засиленото търсене на бебешкото мляко в Китай и лекото подобрение в Европа помогнаха на Danone да постигне по-добър от очакваното растеж през второто тримесечие, предава MarketWatch.
От френската компания обявиха, че продажбите през приключилото на 30-ти юни тримесечие са нараснали с 6,7 на сто на годишна база до 5,72 млрд. евро, надхвърляйки предварителните очаквания на експертите. Подобрението дойде в резултат най-вече на продажбите в Китай, както и на стабилния растеж в САЩ и Русия.
Общите приходи на компанията са скочили с 6,5% на годишна база спрямо очакванията на анализаторите за растеж от 5,7 на сто.
Производителят на популярните кисели млека Activia и Actimel постигна заложените си цели, независимо от неотдавнашното намаляване на цените в Китай на фона на продължаващото разследване на чуждестранни производители на адаптирано мляко в страната, както и на инфлацията в цените на суровините.
По-рано този месец Danone, заедно с другите производители на храни, като например Nestle, намалиха цените на млечните си продукти за подрастващи в Китай, след като местните власти започнаха разследване на чуждестранните производители за възможен картел относно пазарните цени, който влияе негативно на конкуренцията на пазара.
Запитан от репортери за евентуалното въздействие от намаляването на цените върху печалбата на групата, главният финансов директор на Danone Пиер-Андре Терис отказа коментар.
Групата отчете нетна печалба в размер на 972 млн. евро през първите шест месеца на 2013 г. в сравнение с 881 млн. евро за същия период на предходната година. Ръстът се дължеше главно на доброто представяне на звеното на компания в Мароко - Centrale Laitiere.
Пазарите в Европа, където продажбите се понижават в последните месеци на фона на продължаващата рецесия, показаха леко подобрение през второто тримесечие с ръст на продажбите на месечна база от 3 на сто.
От Danone обявиха, че продължават стремежа си да достигнат най-малко 5-процентов ръст на продажбите през тази година. Представители на френската компания потвърдиха и очакванията си маржът на печалбата да намалее с между 0,3 и 0,5 процентни пункта през текущите 12 месеца спрямо предходната година.