fallback

Airbus и Boeing затвърдиха позициите си в авиационната индустрия

На изложение в Париж те реализираха близки по обем продажби за около 56 млрд. долара

15:36 | 20.06.13 г.
Автор - снимка
Създател

Boeing и Airbus затвърдиха водещите си позиции в авиационната индустрия по време на изложението в Париж, докато конкурентът им Bombaderier не успя да сключи нито една сделка за самолети с тесен корпус, предаде Bloomberg.

Двата най-големи производителя на самолети реализираха близки по обем продажби, съответно 56 млрд. долара за Boeing и 55,6 млрд. долара за Airbus.

Моделът CSeries на Bombardier, както и самолетите на китайската Commercial Aircraft Corp. и на руската Irkut Corp. не се представиха блестящо на изложението. Embraer обаче, която се конкурира с Bombardier на пазара на регионални джетове, получи 365 поръчки за модернизирани малки самолети за 16 млрд. долара, като водещите клиенти са SkyWest Inc. и International Lease Finance Corp.

През 2008 г. Bombardier представи модела си CSeries с капацитет 160 души в търсене на нов начин да излезе от сянката на традиционното си производство на самолети и да конкурира подобните модели на Boeing и Airbus. Купувачите обаче подходиха скептично, което според анализаторите е нормално, предвид че това е нов модел, още повече, че производителят няма бекграунда на Embraer, Airbus и Boeing на този сегмент от пазара.

Според канадския производител обаче липсата на поръчки за CSeries не се дължи на липсата на интерес от страна на авиолиниите. Компанията подчертава, че и в момента води разговори с потенциални клиенти и те са приоритетни пред сделките на изложението.

Все пак Bombardier пожъна успех на авиоизложението при малките бизнес самолети и продаде няколко на нигерските авиолинии.

Китайската Comac и руската Irkut, които се ползват и с държавна подкрепа, полагат големи усилия да намерят купувачи на самолетите си в чужбина. От Comac съобщиха, че са сключили 15 сделки за закупуването на 380 самолета C919, но купувачите отново са главно от родината на компанията. Изключение прави лизинговото дружество на General Electric, което е поръчало 20 машини.

От Irkut пък си дават сметка, че ще им е трудно да преборят Boeing и Airbus и едва ли могат да очакват много поръчки за новия им модел MS-21, който се предвижда да се произвежда от 2017 г., преди първия му полет през 2015 г.

„Авиокомпаниите, които сега ползват големите самолети на Airbus и Boeing, ще купуват техните Max и Neo“, коментира главният изпълнителен директор на базираната в Москва компания Михаил Погосян. „Вярвам обаче, че ще имаме повече поръчки щом достигнем до тестовия полет“, прогнозира той.

От Airbus отчитат, че по-сериозна конкуренция за тях биха представлявали китайските авиопроизводители. „Това е индустрия, която изисква милиарди инвестиции, а не мисля, че канадците са готови за това“, коментира директорът по продажбите на компанията Джон Лийхи.

От Ryanair също прогнозират, че Comac ще успеят да реализират успешно модела си на пазара и ще окажат сериозен натиск върху Airbus и Boeing.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:19 | 13.09.22 г.
fallback