Marks & Spencer (M&S) отчете сериозен спад в печалбите, въпреки нарастващите продажби, които британската компания отчете в последните месеци, предава BBC.
Печалбата на дружеството преди данъци намаля до 564,3 млн. паунда от 658 млн. през миналата година, въпреки че продажбите на групата се повишиха с 1,3% до 10 млрд. през първото тримесечие на 2013 г.
Въпреки че извършените продажби на хранителни продукти нараснаха с 1,7%, тези на общите стоки, в това число и дрехите, спаднаха с 4,1% през изминалата година.
Изпълнителният директор на M&S Марк Боланд описа ситуацията като "сериозно предизвикателство". Подразделението на компанията, което се занимава с производство и продажба на дрехи – най-популярният ресор на компанията, има пазарен дял от 11% в Обединеното кралство.
"Не може да подминаваме факта, че представянето ни в продажбите е незадоволително. Трябва да подобрим качеството", отбеляза Боланд.
През април Джени Шефър – директор на отдела за бельо и красота, който се присъедини към M&S от Victoria's Secret, напусна поста си след само три месеца на работа. В усилията си за решаване на сериозния проблем, M&S извърши вътрешни рокади, като за отговорник по стила на компанията бе привлечена Белинда Ърл от Debenhams.
Боланд коментира също така слуховете за укриване на данъци от страна на компанията, като защити позицията на дружеството. Той отбеляза, че M&S плаща повече корпоративен данък, отколкото много други борсови играчи с подобни размери.
Дружеството обяви също така, че международните продажби са се увеличили с 4,5% през последната година. Пазаруването по интернет от своя страна е нараснало с 16,6%, като обемът му възлиза на 13% от общите продажби на стоки. Около 3,6 млн. души пък са посещавали сайта на компанията всяка седмица, съобщиха още компанията.
"Въпреки че международните и онлайн продажбите се повишиха, необходимо е M&S да се концентрира в дейността си в Обединеното кралство", отбелязаха анализаторите от Conlumino.
"Все още вярваме, че M&S е много далече от амбициите си. Според нас компанията избягва твърде много поемането на рискове и не желае да се откъсне от традиционните начини за правене на бизнес", отбелязват още експертите.