fallback

Danone експандира в бизнеса с бебешки храни

Компанията придобива мажоритарен дял в американската Happy Family за стотици милиони долара, твърди WSJ

20:25 | 13.05.13 г.
Автор - снимка
Създател

Френската компания от хранително-вкусовата промишленoст Danone, която е най-големият производител на кисело мляко в света, продължава да разширява бизнеса си.

Само седмица, след като Danone SA обяви, че е подписала договор за придобиването на 50,1% в турската компания за бутилирана вода Sirma, сега става ясно, че концернът разширява  и бизнеса си с бебешки храни.

Френският производител на храни и напитки ще придобие 92% от американската компания за производство и търговия на биологични бебешки и детски храни Happy Family. Цената на сделката не се споменава , но според Wall Street Journal става въпрос за стотици милиони долари. Приключването ѝ се очаква да стане до няколко месеца, след като транзакцията бъде одобрена от антимонополните органи.

Придобитата компания е четвъртият по големина (без да се считат млечните продукти) производител на бебешки храни в САЩ и според Danone има годишни приходи от над 60 млн. долара (46 млн. евро), като се очаква през 2013 г. да отчете стабилен ръст. Според Wall Street Journal Happy Family може да учетвори приходите си в рамките на идните две години.

Основател и собственик на американската компания е 36-годишната Шази Висрам, която ще остане главен изпълнителен директор и ще задържи мениджърския си екип. Компанията ще се сдобие с нов борд на директорите, който обаче също ще се ръководи от Висрам, която преди 8 години с големи усилия успя да събере нужните й 550 хил. долара, за да започне бизнеса си, припомня бизнес изданието. В Happy Family в момента работят малко повече от 50 служители на пълен работен ден и около 70 на непълно работно време.

За Danone, която е собственик на минералните води Evian и киселите млека под брандовете на Activia и Actimel, сделката значи много. Очаква се новата придобивка да укрепи бързо развиващото се подразделение за бебешки храни. Базираният в Париж концерн обяви, че за първото тримесечие ръстът на продажбите надминава прогнозите преди всичко заради добрите резултати на подразделението за бебешки и детски храни. Компанията отчита 20 на сто по-високи приходи за това поделение на годишна база.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:20 | 14.09.22 г.
fallback