Най-голямата компания от хранително-вкусовия сектор в света Nestle потвърди своите целите си за 2013 година след бавния ѝ старт.
„Началото на новата година отразява повишеното ни внимание, което изразихме през февруари", каза главният изпълнителен директор Пол Булке в четвъртък при представянето на тримесечния доклад. "Ние очакваме и през 2013 г. волатилна обстановка, но потвържаваме, че предвижваме да постигнем нашите цели за цялата година".
За цялата година производителят на кафето Nespresso, шоколадите Kitkat и супите Maggi иска да постигне органичен растеж от 5-6 на сто.
За първите три месеца обаче лидерът на пазара изостава от тази цел с ръста си от 4,3 на сто. Чистото увеличение на продажбите е в размер на 2,3 на сто, на повишението на цената се падат останалите 2%.
Nestle постигна в периода от януари до март продажби за 21,94 млрд. франка (18,1 млрд. евро). Това е с 5,4% повече, отколкото преди година, но доста по-малко от очакванията на анализаторите. Те очакваха средни продажби в размер на 22,58 млрд. франка. Френският конкурент Danone увеличава приходите от продажби през първото тримесечие с 5,6%.
В Европа настроението на потребителите остава сдържано, поясняват от Nestle. Тук компанията е постигнала органичен растеж в размер на 1%. Nestle също така трябва да се справи и с по-студеното време. Прогрес отчитат пазарите в Северна Америка, но двигатели на ръста си остават развиващите се пазари с повишение от 8,4%. От развиващите се пазари сега идва почти половината от постъпленията от продажби.
Данни за печалба базираният във Веве (до Женевското езеро) концерн публикува само в средата и края на годината. За 2013 г. Nestle се стреми и към подобряване на оперативния марж на печалбата. През 2012 г. тя бе в размер на 15,2%.
Във вторник френският конкурент Danone предостави достъп до финансовите си резултати и изненада и самия себе си. Благодарение на голямото търсене на бебешки храни в Азия и на бутилирани води през първото тримесечие продажбите са нараснали повече от очакванията. Достатъчно основание, за да бъде потвърдена и годишната прогноза.
Общите приходи с отчитане на страничните ефекти, скачат с 4,3% до 5,4 млрд. евро. За 2013 г. концернът очаква ръст на приходите от поне 5%. Най-големият в света производител на мляко с марки като Activia и Actimel, разпространява и бебешките пюрета Milupa, както и минералните води Evian и Volvic.
Спрямо своите мултинационални конкуренти Danone отчита най-силен ръст в южните страни на еврозоната. Там и през първото тримесечие бизнесът остава слаб, а в цяла Европа приходите намаляват с 5,1%. Подобрение не се очаква и през 2013 г. В резултат на това Danone вече обяви, че ще съкрати 900 свои служители в Европа.