fallback

Стачкуващият жерав*

Lufthansa преживява най-голямото преструктуриране в историята си и рискува конфликт със служителите

18:11 | 21.03.13 г. 1
Автор - снимка
Създател

Нищо в Lufthansa не е наред – за пореден път. Най-голямата германска авиокомпания трябваше да отмени в четвъртък около 700 полета заради предупредителната стачка на наземния персонал на германските летища, пише в свой материал германският икономически всекидневник Handelsblatt.

Синдикатът Verdi иска да увеличи натиска над компанията преди втората фаза на преговори. Двете основни за Lufthansa летища във Франкфурт и Мюнхен, както и летищата в Берлин, Хамбург, Дюселдорф и Кьолн, са засегнати от стачката, организирана от организацията. 

Авиокомпанията реши да отмени почти всички полети в Германия и Европа между 6 часа българско време (4 ч. по Гринуич ) и 13 часа на летищата, засегнати от предупредителната стачка. Пътниците бяха информирани вчера в ранния следобед и могат да променят самолетните си билети или да се насочат към влакове, обясни говорител на компанията.

В петък представителите на профсъюза и компанията ще обсъдят искането за увеличаване с 5,2 процента на възнагражденията за идната година на 33 хил. служители на Lufthansa. Авиокомпанията обаче, освен че не предлага увеличение на почасовите заплати, иска да удължи и работното време, а според германския вестник конфликтът е далеч от решение.

Тонът между синдикатите и Lufthansa става все по-остър. Девет стачки и предупредителни стачки са парализирали за 1 година летищата в Германия - от март 2012 г. досега. Средно на всеки три месеца се провеждаше голяма стачка. 

Ръководители на въздушното движение, летищни пожарникари, стюардеси - едва ли има професия, която през миналата година да не спря работа в знак на протест. Lufthansa невинаги обаче е била отговорна за стачките. При протестите на персонала на пистата и на персонала за сигурност други компании водеха преговори. Но и персоналът на Lufthansa, който традиционно рядко участва в стачки, вечео губи търпението си. И за това вина според Handelsblatt носи и изпълнителният директор на концерна с жерав като символ - Кристоф Франц.

До 2015 г. той иска да повиши оперативната печалба на авиокомпанията до 2.3 млрд. евро. Цел, на която Франц иска да подчини всичко останало. Със спестовната програма „Score“ той стартира най-голямото преструктуриране в корпоративната история. Програмата за намаляване на разходите трябва да допринесе само през тази година с около 740 млн. евро към резултата на концерна. Други 768 млн. евро трябва да бъдат спестени през 2014 г., а още 744 млн. евро – през 2015 г. Пари, които трябва да бъдат вложени в модернизацията на флотилията, за да може "жеравът" да устои на силната арабска конкуренция. Но същевременно това са пари, които трябва да бъдат спестени от възнагражденията на персонала.

От началото на 2012 г. авиокомпанията стартира над 2 500 единични мерки – броят на видовете самолети трябва да бъде редуциран, количеството на използвания керосин също трябва да падне чувствително. А трябва да бъдат съкратени и служители – по последни данни около 3 500 на брой. „Тази година ще е тежка година за компанията и служителите ѝ“, признава Франц. Толкова тежка, че дългогодишният мир в Lufthansa ще бъде погребан.  

* Lufthansa е наричана "жерав" заради символа ѝ. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:05 | 09.09.22 г.
fallback