fallback

Исторически срив на печалбата на търговската империя Metro

Концернът плаща солено за преструктурирането на бизнеса си

19:53 | 20.03.13 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Гигантът в търговията на дребно Metro е платил твърде висока цена за корпоративното преструктуриране и отчита исторически спад в печалбите си, предаде Ройтерс. 

„2012 г. беше година на преустройството," заяви главният изпълнителен директор на Metro Олаф Кох в сряда в Дюселдорф. Борещият се с дълговата криза в Южна Европа и домашните проблеми концерн отчита увеличение на продажбите от 1,2% до 66,7 млрд. евро, и най-ниска печалба в своята история - от три милиона евро.  

„Не трябва да се плашим“, заяви Кох при представянето на резултатите. „Всичко е под контрол. Ще излезем по-силни след 2012 г.“

За първите девет месеца на 2013 г. Кох очаква заради "несигурната икономическа ситуация" намаляващи приходи от дейността. Компанията иска да продаде имоти, за да постигне в края на септември печалба „близа до нулата", казва главният финансов директор Марк Фрезе.  

Най-важната за концерна дъщерна компания – Metro Cash and Carry, отчита слаби резултати. През 2012 г. приходите ѝ се свиват с една трета. Намалението на цените и оттеглянето от Великобритания се отразиха негативно. Освен това синьо-жълтите магазини усетиха и кризата в Южна Европа, защото там редица ресторанти - типични клиенти на веригата, трябваше да затворят врати заради слаби продажби.

Кох пое кормилото на базираната в Дюселдорф компания в началото на 2012 г. Концернът оперира хипермаркети и веригата универсални магазини Kaufhof, най-голямата европейска верига за електроника Media-Saturn и веригата супермаркети Real.

Новият шеф пое йерархично организирана група с притеснени от многобройните програми за пестене и съкращения на персонала служители и обеща "промяна в културата". Кох се лиши от периферния бизнес във Великобритания, сложи край на водещата до сериозни загуби експанзия на Media-Saturn в Китай и продаде източноевропейската част на веригата Real.

Той също така наложи ценови офанзиви и повече услуги за клиентите и се опитва да завладее загубени за сметка на онлайн търговците територии особено по отношение на Media-Saturn. "Ние трябва да инвестираме в бъдещето, за да отчитаме растеж", казва Кох. Но преструктурирането струва пари: през 2012 г. разходите за новата стратегия са натежали с 585 милиона евро на баланса. В края на краищата, това не трябва да се повтаря през 2013 г., казва Кох. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:45 | 10.09.22 г.
fallback