Продажбите на дребно в Германия са се повишили, след като безработицата в страната, която е на близо 2-годишно дъно, насърчава потреблението, съобщава Bloomberg.
През ноември сезонно изгладените продажби са се увеличили с 1,2% като физически обем спрямо октомври, когато се понижиха с 1,3%, отчита статистическата служба във Висбаден. Икономисти, запитани от Bloomberg, очакваха ръст от 0,8%. На годишна база е отчетен спад от 0,9%. Продажбите през цялата 2012 г. пък са намалели с между 0,1% и 0,3% спрямо 2011 г. „Оптимисти сме за немското потребление през тази година, заради надинфлационното увеличение на заплатите и по-ниските спестявания, но не очакваме бум“, коментира Томас Костерг, икономист на Standard Chartered Bank в Лондон.
Сезонно изгладената германска безработица през декември остана на ниво от 6,9% (неизгладените дани показаха коефициент от 6,7%), въпреки че дълговата криза в еврозоната сви инвестициите и потреблението.
Бизнес доверието през миналия месец се подобри за втори пореден път след ръст на заводските поръчки и износа, сочейки, че икономиката едва ли ще навлезе в рецесия.