fallback

Българите са по-удовлетворени от интернет услугите, отколкото европейците

За поредна година банковият сектор събира най-много негативни оценки в годишния доклад за функционирането на пазарите в ЕС

15:00 | 07.12.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Българите са по-удовлетворени от останалите европейци по отношение на пазара на доставка на телевизионни услуги и интернет. Това е видно от оценката за функционирането на пазарите, изготвена от Европейската комисия (ЕК).

Тези пазари бележат подобрение по отношение на удовлетвореността на потребителите спрямо миналата година, но едно от обясненията за това са повечето оферти на пазара, смятат чиновниците. Пример за това е комбинирано предложение за телевизия, интернет и телефон.

Данните показват още и по-високо от средното одобрение по отношение на самолетните и на пощенските услуги. Оплакванията на българските потребители са основно от водоснабдяването, доставката на енергия и мобилните услуги, показва още докладът. Пазарът на електроенергия пък страда от ограниченията пред потребителите да сменят доставчика си и неясните фактури, които получават.

Годишната оценка на ЕК се основава на данни за 51 пазара. В анализа се отчита информация по отношение на доверие в бизнеса, наличие на достатъчно на брой предложения, както и процедурите, свързани с отстраняване на нередности при предоставянето на стоката или услугата.

Като цяло в ЕС има неудовлетвореност по отношение на пазара за банкови услуги, телекомите и доставките на енергия, отчете комисарят по защита на потребителите Тонио Борч при представянето на доклада, съобщи ЕК. На дъното за трета поредна година остават пазарите на инвестиционни продукти, на имоти и кредитирането.

По отношение на предоставянето на стоки, европейците изказват своето недоволство по отношение на продажбите на автомобили, дрехи и на месни продукти. У нас над средната за ЕС е удовлетвореността по отношение на пазара на хляб и хлебни изделия, зърнени и млечни продукти, отчитат от ЕК.

Пазарът на автомобили втора употреба привлича вниманието на чиновниците, основно заради липсата на доверие в бизнеса и големият брой регистрирани оплаквания.

На базата на получените резултати от комисията ще направи по-задълбочено проучване на ситуацията именно по отношение на автомобилите втора употреба. Продължава и работата по отношение на изготвяне на законодателни инициативи във връзка с банковите сметки, които да гарантират на европейците достъп до банкова сметка, прозрачни банкови такси и лесно прехвърляне на потребителя от една банка в друга. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:43 | 10.09.22 г.
fallback