Две трети от главните изпълнителни и финансови директори по света гледат на кризата в еврозоната като на възможност за придобиване на конкурентно предимство, показва проучване на глобалния консултант Accenture.
56% от бизнес ръководителите на запитаните 450 компании казват, че кризата е възможност за техните фирми да ускорят инвестициите в области като аутсорсинг, доставки и риск мениджмънт.
„Анализът ни от предишни икономически кризи е валиден и днес: най-добре при подем се представят тези, които са инвестирали по време на спада“, коментира Марк Спелмън, главен стратег в Accenture.
„Компаниите трябва да балансират между минимизирането на днешните разходи и усилията за подобряване на дългосрочните си оперативна ефективност и конкурентно предимство.“
Близо 75% от запитаните отговарят, че предприемат агресивни мерки за съкращаване на дискреционни разходи, а около 50% вече са намалили персонала.
Според проучването някои компании са се възползвали от кризата, за да увеличат пазарния си дял, като 19% споделят, че са избрали да разширяват същинския си бизнес в еврозоната, а други 23% посочват, че планират да започнат скоро да го правят. 75% от китайските респонденти са предприели или предвиждат експанзия в региона. „Еврозоната остава добра дългосрочна инвестиция и значителен брой успешни компании виждат възможности за растеж, както в основни, така и в съпътстващи бизнес направления“, изтъква Спелмън. „Става въпрос по-скоро за търсене на повишена конкурентоспособност и по-голям пазарен дял от външните инвеститори на базата на доверието им в европейската икономика, отколкото на търсене на подценени активи.“