fallback

Nestle печели от апетита на новите пазари

Компанията отчете 11% ръст на продажбите за деветмесечието, след като повишеното търсене там компенсира забавянето в развитите икономики

10:38 | 18.10.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Снимка: Ройтерс

Най-голямата компания от хранително-вкусовия сектор в света Nestle успява да компенсира със силен растеж в развиващите се пазари отслабването на търсенето в страните, измъчвани от дълговата криза. Като става ясно от публикуван в четвъртък от производителя на Nescafe, шоколадите KitKat и супите MAGGI отчет, продажбите през първите девет месеца на 2012 г. се повишават в сравнение с предходната година с 11 процента до 67,57 млрд. франка (55,83 млрд. евро). Анализаторите очакваха средно продажби от 67,13 млрд. франка.

Ръстът на приходите се дължи главно на пазарите в развиващите се страни, където швейцарците отчитат двуцифрен ръст и разширяват непрекъснато своята продуктова гама. Но дори и в развитите страни, където потребителите се сдържат да харчат големи суми, Nestlé отчита ръст, макар и в едноцифрови проценти.

Органичният растеж, който изключва валутни и породени от придобивания ефекти, обаче възлиза на 6,1%, леко под очакванията и се забавя в сравнение с първата половина на годината заради трудната световна икономическа ситуация.

Тримесечието е било белязано от някои еднократни такси и не е "добър индикатор" за четвъртото тримесечие, застраховат се от Nestle. Ръстът при маржа на продаваните продукти достигна 2,9% и не оправда прогнозата на анализаторите за ръст от 3,2%.

За текущата година Nestle потвърди органичен растеж от между 5 и 6% и подобряване на маржовете. Продължаващият ръст на продажбите и известното забавяне на увеличението на цените на суровините позволявало на компанията да потвърди целите си за 2012 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:19 | 12.09.22 г.
fallback